קרלוס סיינז נראה רגוע לקראת הזינוק
במחצית הראשונה של ראלי דאקאר 2009 היו מרבית הסטייג'ים מהירים מאד, כאשר בכולם סיימו המובילים במהירות ממוצעת של מעל 100 קמ"ש – בחלק מהמקרים, הרבה מעל. אתמול זה נראה אחרת. אחרי שהתאוששו, נחו ובחלק מהמקרים ליקקו פצעים, יצאו מתחרי הדאקאר לסטייג' השמיני בכוחות מחודשים – ונתקלו בתוואי בעל אופי שונה: מפותל, טכני ומאד, מאד מאובק.
המהירויות ירדו בהתאם וגם מנצחי הסטייג', שאורכו היה 294 ק"מ (ועוד 358 ק"מ של קישור), עשו זאת במהירות ממוצעת של פחות מ-80 קמ"ש. עם זאת, בעיות עבירות מיוחדות לא נרשמו ורוב המתחרים, על 2 או 4 גלגלים, סיימו את הסטייג' בזמן סביר.
ובכל זאת, הדאקאר ממשיך להראות שיש לו שיניים. בראש הטבלה אין שינויים כאשר שלושת נהגי פולקסווגן ניצחו בסטייג' לפני נאני רומה ממיצובישי, שלא הצליח לסגור על המובילים. הפעם היה זה תורם של רובי גורדון ואורלנדו טראנובה לסבול מבעיות: גורדון פגע בסלע בשלב מוקדם של הסטייג' בעת חציית ערוץ נחל, וספג נזק שגרם לו לסיים רק במקום ה-14, גם בשל עונש של 15 דקות שספג. בדירוג הכללי הוא עדיין חמישי אבל כבר בפיגור של מעל שעה וחצי. ואילו טראנובה, התקווה האחרונה של X-רייד וארגנטינה, סבל מבעיות חשמל בב.מ.וו וסיים הרחק מאחור במקום ה-77, בפער של קרוב לשעתיים. בדירוג הכללי הוא ירד למקום העשירי, בפער של קרוב ל-6 שעות, כאשר נהג X-רייד המוביל כרגע הוא קויפרס ההולנדי האלמוני-יחסית. גרלן שישרי היה שוב הנהג המצטיין של X-רייד, אך מקומו השישי בסטייג' חסר משמעות מבחינת הדירוג הכללי – הוא במקום ה-15, יותר מ-11 שעות מאחור. קרלוס סיינז, בינתיים, נהנה מעוד סטייג' חסר בעיות וניצח בפער של 4 דקות מחבריו דפינג ומילר; דה-ויליירס נתקל בבעיות מינוריות ואיבד קצת זמן, מסיים כ-11 דקות מאחור במקום החמישי ומאפשר בכך לסיינז ליצור לעצמו פער דומה בראש לאחר שקודם לכם הבדילו בין השניים רק 9 שניות (!). לא נשכח להזכיר את צמד נהגי ניסאן, הולובצ'יץ' מפולין וטולפסן מנורבגיה, שמדורגים במקומות 6 ו-7 הכלליים – הישג מצויין לשני צוותים מקבוצות פרטיות קטנות יחסית.
בין האופנועים נפרדנו בצער לשלום מג'ונה סטריט, האמריקני המצויין שרשם לעצמו נצחון סטייג' מוקדם יותר בראלי ואשר היה מדורג שני. סטריט נפגע בפרק כף ידו והחמיר בכך פציעה ישנה; הוא סיים אמנם את הסטייג' במקום ה-29 אך לאחר מכן החליט לפרוש. התוצאה המעניינת היא שדויד פרטינייה, רוכב ימאהה, מדורג כבר שני – אם כי בפער עצום אחרי מארק קומה המוביל, שהסתפק אתמול במקום השני בפער קטן אחרי סיריל דספרה. יתרונו של קומה על פרטינייה עומד כבר על יותר משעה, אבל פרטיניייה מצידו נהנה מפער של 27 דקות על דספרה במקום השלישי. תקלה לקומה תציב את רוכב ימאהה הבודד במקום הראשון – אם כי גם דספרה, למרות הצרות בהן נתקל בתחילת הראלי, לא הרים ידיים וגם הוא מוכן לנצל כל מזל-ביש שיפקוד את המוביל. אבל בינתיים רוכב מארק קומה בקלילות, לא מוטרד מספקולציות, וצועד בבטחה לנצחון נוסף בדאקאר.
בין המשאיות היה זה תורו של ג'ררד דה-רוי לחזור ולנצח, אם כי בפער של כשתי דקות בלבד על פני יריבו הצמוד מקאמאז, ולדימיר צ'אגין. קאבירוב, חברו לקבוצה של צאג'ין, סיים חמישי בפער של 7 דקות וממשיך להוביל את הראלי – אך בין שלושת הראשונים מבדילות כ-18 דקות בלבד, כך שהכל פתוח.
הסטייג' התשיעי היום יהיה באורך של כ-450 ק"מ, מלה-סרנה צפונה לאורך החוף הצ'יליאני, טיפוס להרים עד לגובה של 1200 מ' בתוואי טכני – בחלקו ללא שבילים מסומנים – וסיום במחנה הלילי בקופיאפו.