נא להכיר: זו הטאורוס החדשה. עכשיו, אחרי שהתאוששתם מהעלפון, אפשר להמשיך הלאה. אה, לא התעלפתם? זה בסדר, גם אנחנו לא. אפשר להניח כי החשיפה הזו (בתערוכת דטרויט) משמעותית יותר לאמריקנים מאשר לשאר העולם. במחשבה נוספת, לא בטוח עד כמה היא משמעותית גם עבור האמריקנים בימים אלו. יותר משהמכונית עצמה חשובה, דומה כי ההיסטוריה שלה מלמדת יותר וחשובה יותר.
הטאורוס (Taurus, מבוטא טוראס) של פעם היתה רבת מכר ענקית עבור פורד; למעשה, למרות שהושקה רק ב-1986, זו המכונית החמישית בטבלת המכירות הכללית של כל הזמנים אצל פורד כשמקדימות אותה רק סדרה F, מוסטנג, אסקורט ו... מודל T. בין השנים 1992 ל-1996 היתה זו מכונית-הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב – כן כן, היו ימים בהם מכונית לא-יפנית החזיקה בתואר הזה. לאחר מכן, עם הזדקנות הדגם ואל מול התחרות היפנית הקשה מצד הקאמרי והאקורד, הדרדרו המכירות בהדרגה עד כי באמצע שנות ה-2000 כבר נמכרה המכונית בארה"ב לציי רכב בלבד. בסוף 2006 הופסק סופית הייצור כאשר עוד לפני כן, ב-2004 השיקה פורד במקומה לשוק הפרטי את ה-Fusion הבינונית ואת ה-Five Hundred שכבר היתה מכונית שונה לגמרי, גדולה ויקרה יותר.
הבלבול ששרר בתוך שורות פורד עצמה היה גדול, זה ברור. כשהתגלתה ה-Five Hundred ככשלון הוחלט לבצע בה מתיחת פנים מהירה ולשנות את שמה חזרה ל... טאורוס (להזכירכם: מדובר במכונית גדולה ויקרה יחסית, שונה מאד מהטאורוס המקורית). זה קרה רק שנתיים-וקצת לאחר תחילת שיווקה, והמכונית הופיעה בשמה החדש כבר ב-2007, לשנת הדגם 2008. ועכשיו, בדיוק שנתיים אחרי חשיפת מתיחת-הפנים ההיא, מציגה פורד טאורוס חדשה לגמרי, בקול ענות תרועה.
ולנו לא נותר אלא לגרד את הראש בתמיהה. פורד בהחלט רומזת לתהילת-העבר של השם טאורוס, אבל קצת מוזר לראות כיצד החברה הזו על הפסדי-הענק שלה ממשיכה לנפנף במכוניות גדולות וצמאות תוך שהיא – כך זה נראה בבחינה שטחית, על כל פנים – נכשלת לחלוטין בקריאת המפה. GM הולכת לפחות בכיוון הנכון עם מכונית עממית – קרוז – ועם הוולט האולטרא-ירוקה; אבל פורד מציגה בדטרויט מכונית פול-סייז כשאופציית המנוע היחידה היא V6 בנפח 3.5 ל', עם 263 כ"ס. היחידה בינתיים, אגב: בעתיד תוצע גם גרסת 'אקו-בוסט' עם צמד מגדשי טורבו שיעלו את ההספק ל-355 כ"ס. מנוע חדש הוא מהמוצגים הבולטים של פורד בתערוכת דטרויט, סנונית ראשונה מליין מנועים עתידי חשוב עליו עוד נדון בנפרד.
תערוכת דטרויט: פורד טאורוס: הקאמבק?
צילום: מנהל
ההליכה על מנוע מוגדש היא בהחלט אחד הקווים הבולטים העכשוויים של תעשיית הרכב, אבל עדיין קשה שלא לתהות – גם במקרה זה – אודות הכיוון בו הולכת פורד. כדי לצאת מהבוץ היא צריכה מנועי 4 צילינדרים ומכוניות קומפקטיות, לא בהמות גדולות נוסח הטאורוס ומנועים עם יותר מ-350 כ"ס. גם אם נניח שהטאורוס החדשה טובה מספיק כדי להיות תחרותית, האם באמת עולה על הדעת כי הקהל האמריקני יתעניין בה במספרים מספקים, בתקופה בה אנו נמצאים?
אפשר להתנחם בכך שפורד מציעה שורה נאה של טכנולוגיות בטאורוס החדשה, חלקן נלקח ישירות מוולוו (שגם תורמת את הפלטפורמה הבסיסית של המכונית – פלטפורמת P2 של ה-S80 וגם מונדיאו, S-מקס וכו'). נמצא כאן מערכת התראה בשטחים מתים, BLIS; התראה בפני תנועה חוצה בנסיעה לאחור; בקרת שיוט אדפטיבית עם התראת תאונה וסיוע לבלימה, כניסה ללא מפתח עם התנעה בלחיצת-כפתור, מערכת ניווט עם הפעלה קולית ואף מושבים דינמיים.
הטאורוס החדשה תוצע גם עם הנעה כפולה, ותצא לשוק בקיץ הקרוב.

לדפי פורד בקטלוג 'אוטו'