אל סדרת המשאיות הכבדות המוכרת ומצליחה שלה – ה-FH16 – מצרפת וולוו אח גדול חדש, החזק בהיצע ולמעשה החזק בעולם בייצור סדרתי. מנוע ה-16 ליטר (מכאן שם הסדרה) ייצר עד כה 660 כוח-סוס אימתניים בגרסה החזקה ביותר והוא מוצע גם בגרסאות המייצרות 540 או 600 כוח-סוס. פסגת ההיצע נקראת מעתה FH16 700 וכפי ששמה מלמד, מדובר בתוספת הספק שמעלה את סך כל הסוסים המשתחררים מיחידת הכוח הזו לכדי 700 חסרי תחרות.

המומנט המרבי קשה לתפיסה למי שמורגל במספרים מעולם המכוניות, ועומד כאן על 321.1 קג"מ (!) המוצעים בטווח הסל"ד שבין 1,000 ל-1,450.

בחטיבת המשאיות של וולוו טוענים כי צוות המפתחים עבד במשך השלוש שנים האחרונות על פיתוח גרסת ה-700 כוח-סוס למנוע הוותיק כאשר עיקר המשימה לא היתה העלאת ההספק בלבד, אלא לשמר את רמת צריכת הדלק המוכרת ממנוע ה-660 כוח-סוס (החזק בהיצע עד כה) ולא להעלותה ובמקביל – להוריד את רמת פליטת המזהמים. בוולוו מציינים כי בסעיף האחרון הושג צמצום של 40%, למרות העלייה בהספק. בנוסף – רמת רעש המנוע בסרק הצטמצמה ב-2 דציבלים.

ה-FH16 700 ביצעה את רוב מבחני הדרך שלה במהלך תהליכי הפיתוח והניסוי בתנאים הקיצוניים ביותר, תנאים עבורם יוצרה: כ"רכבת דרכים" (Road Train) באוסטרליה, מובילה מספר נגררים עמוסים, בגובה 3,600 מטר בהרי הרוקי, במחצבות ובבניית תשתיות וכמובילת גזעי עצים למנסרות בצפון נורבגיה, בתנאי קור קיצוניים.