נעני רומה נותר בודד במערכה כנציג מיצובישיקבוצת מיצובישי משלמת מחיר כבד על ההחלטה להחליף מנועים בדאקאר הנוכחי. אמנם היה ברור מנסיונם של אחרים בשנים האחרונות כי יש שכר לימוד שאותו חייבים לשלם בעבודה עם מנועי דיזל: אפילו פולקסווגן עתירת-המשאבים אכלה מרורים בטרם הגיעה לרמת אמינות גבוהה עם מנועי הדיזל בטוארגים-ראלי שלה. וכך מוצאת עצמה קבוצת מיצובישי, מנצחת כל מירוצי הדאקאר מאז 2001 (ועוד מספר פעמים קודם לכן), עם צוות אחד בלבד בתמונה מתוך הארבעה המקוריים כאשר הראלי הגיע למחצית דרכו וליום המנוחה בואלפאראיסו שבצ'ילה. דאקאר 2009 החל ברגל שמאל עבור מיצובישי כאשר מסואוקה נאלץ לפרוש כבר ביום הראשון בשל תקלה טכנית – והיום השביעי אתמול הוציא מהתמונה את סטפן פטרהנסל. כבר בשלב מוקדם של הסטייג' התרחשה שריפה קטנה בלאנסר-מירוץ, ובק"מ ה-114 של הסטייג' כשל המנוע סופית ו"פטר הגדול" המתין לגרירה. היה זה סיום עצוב להשתתפות ה-20 (!) של פטרהנסל בראלי דאקאר.
הסטייג' ה-7 קוצר שוב, הפעם מ-419 הק"מ המתוכננים לכ-280 בלבד, בשל הצפות שהפכו חלק מהמסלול לבלתי-עביר. בהעדר מתחריהם העיקריים, פטרהנסל ואל-עטיה שנפסל כזכור יום קודם לכן, המשיכו צוותי פוקלסווגן לשלוט בראלי. הפעם היה זה תורו של קרלוס סיינז לנצח, כ-4 דקות לפני בן קבוצתו מארק מילר. זי'נייל דה-ויליירס שהוביל את הראלי הסתפק הפעם במקום השישי, קרוב ל-8 דקות אחרי סיינז – וזה הספיק לסיינז כדי לחלוף על פניו בדירוג הכללי עם יתרון של... 9 שניות. רובי גורדון הנהדר סיים שוב גבוה עם מקום שלישי (בדירוג הכולל הוא כבר חמישי אחרי פרשית פטרהנסל) ואילו נאני רומה, לוחם-מיצובישי היחיד שנותר לפליטה, סיים רביעי אבל איבד יותר מ-5 דקות לסיינז. גם בדירוג הכללי הוא רביעי, אבל אחרי 3 צוותי פולקסווגן וכמעט חצי שעה אחרי המוביל.
ומה עם קבוצת X-רייד המדולדלת? ובכן גרלן שישרי סיים חמישי את הסטייג' אבל הוא רחוק מאד מהמאבק על הבכורה, ממוקם הרחק למטה בדירוג הכללי במקום ה-19 בפיגור של 11 שעות. נהג X-רייד המוביל הוא אורלנדו טראנובה, רק 27 אתמול. בדירוג המצטבר הוא אמנם שמיני, אך יותר מ-4 שעות אחרי המוביל.
אין ספק כי הדאקאר השנה קשה לא פחות מקודמיו באפריקה. לא בטוח אם המארגנים התכוונו כי יהיה קשה עד כדי כך. על פי רישומי הסטייג' השביעי סיימו אותו רשמית 95 צוותי מכוניות, מתוך כמעט 180 שזינקו ביום הראשון לראלי. סביר כי עוד צוותים יגיעו לסיום במהלך היום ויוכלו להתאושש ביום המנוחה, ולהמשיך מחר – אך בכל המקרה אחוז הפורשים גבוה מאד. רשימת הפורשים הרשמית כבר כוללת, צר לנו לדווח, את הצוות הישראלי של יזהר ערמוני ואביב קדשאי.
בין האופנועים, הרוכב הצ'ילייני פרציסקו לופז (KTM) בחר בתזמון מצויין להשגת נצחון-הסטייג' הראשון שלו בדאקאר – בדיוק כאשר הראלי חצה את האנדים ונכנס לצ'ילה. למוביל הבלתי מעורער מארק קומה (KTM) זה לא דגדג במיוחד: הוא סיים שני בפער קטן והגדיל את יתרונו בראש הדירוג ליותר מ-50 דקות אחרי הבא אחריו, ג'ונה סטריט (KTM). אבל כדאי לשים לב לדויד פרטינייה, איש ימאהה העיקש, שרוכב על אופנוע 450 קטן וקל לעומת ה-KTM-ים הגדולים. פרטינייה מדורג שלישי, רק דקה אחרי סטריט – ואם יקרה משהו למוביל עשוי פרטינייה לספק את אחת ההפתעות המרעישות ביותר בתולדות הדאקאר.
קטגוריית המשאיות נהנתה מיום רגוע לאחר שהסטייג' עבורה בוטל לחלוטין.