כנראה שעבור כל החבר'ה שמישהו מעוניין לפוצץ אותם, המשבר הכלכלי אינו רלוונטי. אם לא כן, קשה להבין עבור מי מיועדת המפלצת המצולמת כאן – ה-KNIGHT XV מתוצרת חברת קונקווסט הקנדית – שמוצעת בעבור 310,000 דולר בלבד, כמחיר בסיס.
מדובר ב"רכב השטח הגדול, המפואר והממוגן בעולם", על-פי הצהרות החברה, כאשר אל סופרלטיבים אלו מצטרפים גם עבודת יד (1,500 שעות עבודה לרכב אחד), מנוע V10 'מושאל' מליין הטנדרים הענקיים של פורד (Super Duty) בנפח 6.8 ליטר המציע 400 כוח-סוס. מאותו הפורד, אגב, נלקחה גם השלדה עליה מולבשת המוטציה הזו.
החברה, שמקום מושבה בטורונטו, מבהירה כי ה-KNIGHT XV היא גולת הכותרת בהיצע שלה, היצע הכולל ואריאציות שונות של רכבי שטח מגודלים, מפוארים וממוגנים.
סעיף הפאר אכן נשמע מבטיח; השטיחים מיוצרים על-ידי יצרן שטיחי צמר נודע, העור מגיע ממומחה לעיבוד עור אנין במיוחד וששת מושבי העור הענקיים ("המתאימים גם לשחקני כדורסל") כוללים את כל הכוונונים, אמצעי החימום והנוחות המוכרים. כמובן שגם תחום המולטימדיה אינו מוזנח כאן, והחל במערכת שמע ממטורפת, עבור במערכת ניווט מתקדמת, מחשבים ניידים נשלפים, שולחנות נפתחים, אמצעי ראיית לילה, מצלמות סביב, פלייסטיישן ועד לפיזור מסכי פלזמה מחלל הרכב – לא יחסר כאן דבר מתחום ההיי-טק לרכב העכשווי.

את ההשראה לעיצוב הקרבי קיבלו יוצרי ה'נייט XV' מהרכב הצבאי 'גורקה', המיוצר על-ידי חברה אמריקנית עבור הצבא. דובר החברה מסר כי הרכב מיועד לנדרשים לנוע ממוגנים, גם בשטח קשה לעבירות, כאשר המטרה היא לעורר כמה שפחות תשומת לב מהסביבה ו"לגרום לסביבה להתייחס לרכב הגדול בחיוב". קצת התקשינו להבין את הפילוסופיה המעניינת הזו, בעיקר לנוכח הממדים המעניינים (אורך של 6.1 מ'. רוחב וגובה של 2.5 מ' ומרווח גחון של כמעט 36 ס"מ!) אבל מי אנחנו שנתווכח עם דבר כזה – על חניה, למשל...
הממ
צילום: מנהל
ההשראה: מוביל הלוחמים הקרבי הממוגן - ה'גורקה' האמריקני

סעיף המיגון כמובן אינו מפורט יתר על המידה, וממה שידוע הוא כולל לוחות בליסטיים בתוך הדלתות והמרכב, פגושי פלדה מחוזקים העמידים במכות והתנגשויות, גלגלים עם צמיגי LT40X13.50R20 Mickey Thompson Baja Radial ATZ העמידים בפני ירי (ניתן לנסוע עליהם גם ללא אוויר) וזכוכית משוריינת, כמובן. כל אלו גובים את מחירם בדמות המשקל העצמי הגבוה: ה'נייט XV' שוקל למעלה מ-4.5 טונות, משקל יבש.

את סעיף המצפון ממלא המנוע, שהוא כאמור לא ממש צנוע מכל היבט, אבל שותה משקה דל קלוריות; ה-V10 המגודל ניזון מאתנול E85, (כולל 85% דלק על בסיס ביולוגי) המאוחסן במיכל ענק בנפח 182 ליטר.
החברה הודיעה כי תייצר בשלב ראשון רק 100 מכוניות, כאמור – כולן בעבודת יד.

– ב.מ.וו X5 – הגרסה הממוגנת
– הגנה למשטרה – קרבון מוטורס