לפני כחודש, ולכבוד תערכות דטריוט המתקרבת, שחררה וולוו איור (או תמונה אפלה) צד-חזית של ה-S60 קונספט אשר תחשף בתערוכה.
עתה שוחררו איורי מחשב נוספים של רכב התצוגה שייחשף בתערוכה, יחד עם פרטים רבים חדשים. העיצוב ללא ספק מאפיין את היצרן השבדי, ומצליח להראות רענן למדי. עיצוב דמוי קופה ממבט צד, גג פנורמי מיוחד יחד עם דלתות אחוריות הנפתחות ללא שימוש בקורה B (נפתחות קדימה ואז נעות לאחור במקביל לרכב) הם חלק מאותם פריטים החורגים מהמקובל אצל היצרן השבדי ומייצרים את אותה רעננות. כמובן שאין סיכוי לראות גימיקים אלו ברכב הסדרתי, אבל "מסר החדשנות" בהחלט מועבר באמצעותם.
הפנים שמרני יחסית למכונית קונספט, אך יחד עם זאת מצליח להיות מיוחד. שימוש בצבעים בהירים, מושבים חובקים אך צרים יחסית ופנל מרכזי שטוח יוצרים תחושת מרחב בתא הנוסעים. חידוש מושך הנו ידית ההילוכים אשר יכולה לעבור למצב ניצב כאשר הנהג משייט וחוזרת למצב מאונך כאשר הנהג רוצה לשלוט בהעברת ההילוכים. גם כאן, לא נראה שידית כזו  תמצא דרכה למכונית הסדרתית.
תערוכת דטרויט: וולוו S60 קונספט
צילום: מנהל 
כיאה וכמצופה מחברה שחרטה על דגלה את סמל הבטיחות, כמובן שגם ב-S60 הבאה לא יוזנח סעיף זה. המכונית מציגה לראשונה בוולוו – ולאחר כעשור של פיתוח איטנסיבי – מערכת למניעת פגיעת חזית בהולכי רגל ומניעת תאונות חזית-אחור משולבת ביכולת בלימה אוטומטית. לב המערכת כולל רדאר המותקן מאחורי הסבכה הקדמית, מצלמה ומחשב המקבל החלטות בלימה בהתבסס על ניתוח התמונה וזיהוי האובייקט כהולך רגל. בלימה מלאה אפשרית בטווח המהירויות 0-20 קמ"ש, כאשר מעבר למהירות זו מצומצמת עוצמת המכה עד לכדי 75 אחוז מצילי חיים. כיצד? בוולוו מסבירים שהממשק עם הנהג יבוצע בשלבים כאשר תחילה תהיה אזהרה קולית מלווה בהדמיה של אורות בלימה של רכב מלפנים שיהבהבו במרכז לוח השעונים. היה ויתעלם הנהג מהאזהרה ומאורות הבלימה המדומים – או שיגיב לאט מדי – תבצע המערכת בלימה בשיא העוצמה.
בהתבסס על המערכת הזו, מערכת בקרת השיוט האקטיבית שודרגה והיא מאפשרת עתה מעקב אחר הרכב מלפנים עד כדי בלימה מוחלטת בעת הצורך, ומתחילה פעולתה מעמידה ולא מ-30 קמ"ש כפי שהיה עד כה.
 
יחידת ההנעה עמה יוצג רכב הקונספט הנה מנוע בנזין ארבעה צילנדרים 1.6 ליטר הזרקה ישירה, כולל מגדש טורבו (או gasoline turbocharged direct-injection – GTDI) המייצר 179 כוח סוס, פולט רק כ-120 גרם CO2 לכל ק"מ וצורך ליטר בנזין אחד לכל 20 ק"מ. התיבה הנה רובוטית כפולת-מצמד הזוכה לשם פאוורשיפט. לדברי וולוו, מנוע זה וטכנולוגיות המשולבות בו כן יגיעו לכדי ייצור סדרתי.
 
ברוח התקופה וכפי שהוצג במכוניות הקונספט הירוקות של החברה, ה-DRIVe, תכלול המכונית מצב עצור-סע, אפשרות לסגירת התריסים בסבכה הקדמית להקטנת התנגדות האוויר (כאשר הדבר אפשרי מבחינת ניהול המנוע), שימוש בחומרים קלים בחלקי מרכב שונים, חישוקי 20 אינץ' עם צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול ורצפה שטוחה המאפשרת זרימת האוויר בתחתית הרכב תוך יצירת התנגדות מינימלית.
נראה שה-S60 הסדרתית תהיה מתחרה למכוניות הגרמניות ולמיטב תוצרת יפן, וזאת למרות שמילה אחת הייתה חסרה בכל הכתבה – כיף. מילה זו לא הוזכרה בהודעת העיתונות של וולוו  ונראה שהמראה הלכאורה ספורטיבי-קופה לא יתורגם ליצירת מכונית מכוונת לנהיגה מתגמלת ומהנה. בטוחה היא כן תהיה, זה בטוח!
 
 
- הכל על הוולוו S60 הנוכחית
- הכל על דגמי וולוו בישראל
- מבחן דרכים לוולוו S60 2.0T