המכונית החשמלית הראשונה לשוק הפרימיום מתקרבת לייצור. לקראת תערוכת דטרויט הודיעה חברת 'פיסקר' האמריקאית כי דגם התצוגה 'קארמה' יגיע כמעט ללא שינויים לייצור "המוני" לקראת סוף שנה הבאה. מנכ"ל החברה, היינריק פיסקר לצד הקונספט המוטוריתמנכ"ל החברה, היינריק פיסקר (Henrik Fisker), הודיע כי החברה מכרה את כל המכוניות אשר תייצר עד אמצע 2010. לדבריו מדובר על בין 80 ל-100 יחידות. תג מחיר של 87,900 דולר לפני מסים בארה"ב כמו גם טווח הנסיעה החשמלי (כ-80 ק"מ), לא הרתיע את הקונים אשר הראשונים שבהם יקבלו את רכבם בנובמבר 2009. ממש קארמה טובה למכונית, לא?!
כאמור, טווח הנסיעה של המכונית עומד על 80 ק"מ חשמליים שלאחריהם מופעל מנוע בנזין כגנרטור לטעינת הסוללות או לצורך נסיעה היברידית רגילה (חשמל ובנזין לפי הצורך), שיטת הנעה לה קוראת החברה QDrive. מנוע הבנזין שמקורו בשברולט קובולט SS, הנו 2.0 ליטר ארבעה צילנדרים הנעזר במגדש טורבו והזרקה ישירה כדי לייצר 260 כ"ס. יחד עם המנוע החשמלי מבוסס הסוללות מצטרפים עוד 148 כ"ס. אלה מביאים את הקארמה לכדי 408 כ"ס ולביצועים בטריטוריה של מכוניות כמו מזראטי קוואטרופורטה. למשל תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות. עם זאת, המהירות המרבית צנועה יחסית – רק 200 קמ"ש. לפי חישובי החברה, ממוצע נסיעה של לקוחותיה לא יעלה על 80 ק"מ לכל נסיעה ולכן גם עם חריגה ממוצע זה, צריכה הדלק של המוכנית לא תעלה על 42 ק"מ לליטר בנזין.
ההבדלים בין רכב התצוגה לרכב הסדרתי הנם מינוריים וכוללים הגדלת הגריל לקראת הכנפיים, הגדלת פתח כניסת האוויר הקדמי בחלקו התחתון והוספת דפיוזר אחורי לשיפור כוח ההצמדה. בנוסף, פתח הפליטה של המכונית אינו ממקום מאחור אלא דווקא מאחורי הכנפיים הקדמיות. עיצוב הפנים הסופי יוצג בתערוכת דטריוט, אולם החברה הודיעה כי היוקרתיות והיחודיות ישמרו וכל לקוח יוכל לתפור תא נוסעים לטעמיו האישיים.
שלדת המכונית בנויה אלומיניום לצורך חסכון במשקל כאשר הפנלים החיצוניים עשויים אלומיניום משולב חומרים מורכבים אחרים. המכונית נמוכה, ארוכה ורחבה משקלה קל וקל להבין מהו המקור להבטחה ליכולת ספורטיבית גבוהה.
אנו נעדכן בתמונות תא הנוסעים הסדרתי ופרטים נוספים במהלך התערוכה.