לראלי וויילס הגיע סבסטיאן לואב רגוע. האליפות כבר בכיס, עכשיו נשאר רק ליהנות.
או שלא – לואב נשאר לואב, תמיד עם מטרה אחת בראש. לנצח, כמובן. הפעם היו שני דברים על הכף: הראשון הוא השגת אליפות הקבוצות עבור קבוצתו, השני הוא ניצחון 11 במספר בעונה, שיהפוך אותו לנהג היחיד בעולם עם ההישג הזה (השיא הקודם, 10 ניצחונות, שייך לו גם כן, כמובן). מיותר כמעט לציין שאת שתי המטרות הללו הוא השיג, ועוד איך השיג.והפעם, לרגל הזכייה, תמונות בסימן סיטרואןעוד לפני הראלי אמר לואב כי מטרתו העיקרית היא לספק את התואר לסיטרואן, אפילו אם ייאלץ לצפות במישהו אחר לוקח את הבכורה בראלי בריטניה. אבל באותה נשימה דיבר האלוף הצרפתי על רצונו העז לזכות סוף סוף בראלי הכל-כך פופולרי. הוא מעולם לא זכה כאן וניצחון בוויילס משמעותו גם כי לואב זכה לנצח בכל מרוצי הראלי ה"קלאסיים". אל הראלי הוא הגיע לאחר שבועות מלאי אירועים – הוא התאמן במכונית פורמולה 1, נהג באבטיפוס של פיג'ו למרוצי לה-מאן ואף התחרה בראלי צרפתי בסיטרואן C2 S1600 הנעה קדמית עם אשתו כנווטת – וסיים במקום השלישי, לפני לא מעט מכוניות WRC ו-S2000 בעלות הנעה כפולה. אולי זו הסיבה שהוא לא ממש היה מרוכז באימון שלפני הראלי, החליק מהדרך מלאת הקרח והשלג והתהפך על הגג. למזלו, התאונה התרחשה בתוך מיצובישי EVO המשמשת לאימונים – מסיבה זו בדיוק.

הראלי החל עם ביטול הסטייג' הראשון עקב תנאי דרך איומים – בוץ, ברד, גשם, קרח ואפס אחיזה. הוכחה לכך ניתן למצוא בסטייג' השני, אותו ניצח סבסטיאן אחר – בחור בשם סבסטיאן אוגייר שהפך לאלוף הג'וניור WRC השנה וזכה הפעם להתחרות עם מכונית WRC אמיתית. בעוד כל הנהגים הראשונים סובלים קשות מתנאי הדרך, אלו שעלו אחריהם נהנו מן ההפקר כשקודמיהם מפלסים להם קו מירוץ. אוגייר היה הנהג ה-13 במספר ובכך זכה לפתיחת ראלי מהחלומות.
עבור מיקו הירבונן, נהגה הראשי של פורד, המצב לא היה כל-כך טוב. בסטייג' החמישי הוא התהפך ממש לפני הסיום והצליח לעלות על הכביש רק לאחר 4 דקות ארוכות.
סטייג' 6 כבר הראה שינוי בראש הטבלה – יארי-מאטי לאטוולה עבר לראש ולואב התמקם מאחוריו. נהגים רבים סבלו מבעיית ראות דרך השמשה הקדמית, אחד מהם היה כריס אטקינסון מסובארו שאף נהג עם חלון פתוח בניסיון לסנן אדים מהשמשה. עם תחילת סטייג' 7 גם זה לא עזר לו והוא התרסק בפנייה הראשונה ב-160 קמ"ש, במה שהוא תיאר כתאונה הקשה ביותר שלו מעולם. "המכונית פשוט לא פנתה", הוא אמר, "התהפכנו המון פעמים ונעצרנו לבסוף כ-150 מטרים מתחילת ההתהפכות".

לאורך כל היום השני התחרו לואב ולאטוולה ראש בראש, כשנהגה הפיני של פורד מוביל בשניות בודדות על מתחרו הצרפתי. אל היום האחרון הם נכנסו בסדר הזה ולואב מיד ניצח בסטייג' והתקרב כדי 2.2 שניות מלאטוולה. סטייג' לאחר מכן הצטמק הפער ל-1.4 שניות ולואב נשמע מתרשם מהקרב שהתפתח בין השניים: "מעניין שאני תמיד מהיר ממנו בתחילת הסטייג' אבל הוא משתפר לקראת סופו", הוא אמר, "יש ללאטוולה חסרון קטן כי הוא ראשון על הדרך, אבל אני שני והמצב לא הרבה יותר טוב עבורי. אני עוקב אחרי הקווים שלו אבל אם הוא היה עף מהשביל אני הייתי עף בדיוק באותה הצורה!"
את הקטע הלפני-אחרון סיים לואב כ-10 שניות מהר מיריבו, אך גם קיבל קנס בן 10 שניות כי נטען שהקדים בזינוק. מאוחר יותר הקנס בוטל ואת הסטייג' האחרון הוא סיים עם זמן כולל מהיר ב-12.7 שניות משל לאטוולה. שלישי סיים דני סורדו שעזר לסגור אליפות נהדרת עבור סיטרואן, רביעי הגיע פטר סולברג, המאוכזב התמידי, וחמישי סיים פי-ג'יי אנדרסון מסוזוקי, בתוצאה מצוינת עבורו ועבור הקבוצה החדשה. את הטבלה סגרו פרנסואה דובאל, טוני גרדמייסטר ומיקו הירבונן, שהצליח לחזור לנקודות אחרי התאונה שלו ביום הראשון. נהג מפורסם נוסף שהתחרה בבריטניה הוא וולנטינו רוסי, אשר לו זהו מרוץ ה-WRC השלישי במספר – וכפי שדיווחנו לכם בעבר, הוא הוקדש לצדקה. רוסי נהג בפורד פוקוס וסיים את הראלי במקום ה-12 המכובד .

זהו, תמה לה עונה מלאת שיאים. מיקו הירבונן היה מתחרה ראוי ללואב לאורך העונה, לפחות עד שרשרת הניצחונות של האלוף. שני הנהגים הצעירים, סורדו ולאטוולה, הציגו קרב נאה גם הם עד ששוב גבר נהגה של סיטרואן על חברו מפורד. סובארו ניצבה הרחק מאחור כאשר דווקא נהגה הצעיר אטקינסון גובר על חברו המנוסה סולברג ומסיים את האליפות במקום החמישי. קרקס ה-WRC הגדול יחזור בסוף ינואר עם לוח אירועים מחודש ללא מונטה-קרלו, הפותח המסורתי. במקומו יתקיים הראלי הראשון לעונת 2009 דווקא באירלנד.

דירוג ראלי בריטניה:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 2:43:09.6 (10 נק')
2. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) –12.7+ (8 נק')
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 1:20.6+ (6 נק')
4. פטר סולברג (סובארו) – 1:59.6+ (5 נק')
5. פר-גונאר אנדרסון (סוזוקי) – 4:04.1+ (4 נק')
6. פרנסואה דובאל (סטובארט-פורד) – 5:07.8+ (3 נק')
7. טוני גרדמייסטר (סוזוקי) – 5:25.0+ (2 נק')
8. מיקו הירבונן (פורד) – +5:38.8 (1 נק')

דירוג נהגים סופי:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 122 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד) – 103 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 65 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 58 נק'
5. כריס אטקינסון (סובארו) – 50 נק'
6. פטר סולברג (סובארו) – 46 נק'
7. פרנסואה דובאל (סטובארט-פורד) – 25 נק'
8. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 22 נק'

דירוג קבוצות סופי:
1. סיטרואן – 191 נק'
2. פורד – 173 נק'
3. סובארו – 98 נק'
4. סטובארט-פורד – 67 נק'
5. סוזוקי – 34 נק'
6. מונצ'י-פורד – 22 נק'