הטנדרים הגדולים של פורד מסדרת F הם בהמות חביבות, לאלו מאתנו שאוהבים דברים מהסוג הזה (ומי לא, בעצם?). אבל חיות-שטח הם לא – בעיקר בשל הממדים והמשקל, בודאי בגרסת F-350 הסופר-כבדה שמשווקת אצלנו. אבל בארה"ב הם קיימים גם במשקלים קלים יותר ובשלל מרכבים פחות מפלצתיים מהדבל-קבינה המוגדל שאנחנו מכירים. הקטן ביותר במשפחה, וגם הנמכר ביותר בהפרש גדול, הוא ה-F150 – עדיין גדול על פי כל קנה מידה, אבל בכל זאת קצת יותר קטן וקצת יותר קל.
בתחילת החודש הציגה פורד גרסה חדשה של ה-F-150, עם שיפורים משמעותיים בתחום השטח: SVT Raptor. מן הראוי להסביר כי SVT היא זרוע הביצועים של פורד, Special Vehicle Team, וראפטור = טורף באנגלית. למעשה מדובר ברכב בעל יכולת השטח הטובה ביותר בכל דגמי פורד האמריקניים. הבסיס הוא מרכב קבינה-וחצי (תא נהג מוארך) עם בסיס גלגלים קצר, ואליו הלבישה חטיבת SVT שורה של שיפורים. מפשקי הגלגלים הורחבו, המיתלים המחוזקים כוללים רכיבים שונים מהותית, קדימה ואחורה, ומספקים מהלך-גלגל של 28.5 ס"מ מלפנים ו-34 ס"מ מאחור. לשם השוואה, אלו מהלכים ארוכים משל כל מנצחי הדאקאר בשנים האחרונות. בולמי הזעזועים הם מתוצרת Fox, היחידים מסוגם ברכב שטח סדרתי בארה"ב, אשר משנים את אופי פעולתם מרך לקשה ככל שהם מתכווצים. הצמיגים הם 315/70-17, בקוטר חיצוני יוצא-דופן של "35. יש גם דיפרנציאל אחורי ננעל אמיתי (מכני, בפיקוד חשמלי). את ההנעה מספקים שני מנועי V8, בנפח 5.4 ל' עם 310 כ"ס ו-50.5 קג"מ בשלב ראשון ו-6.2 ל' שהספקו טרם פורסם, אשר יצטרף מאוחר יותר.
בהתאם ליעוד-השטח, מערכת בקרת היציבות ניתנת לניתוק חלקי או מלא. במצב של ניתוק אלקטרוני מלא, גם מערכת ה-ABS עוברת למוד "שטח" שמאפשר נעילת גלגלים, ונעילת הדיפרנציאל האחורי מתאפשרת במהירויות גבוהות יותר. בקרת גלישה במורד מופיעה כאן לראשונה בדגם פורד כלשהו (בארה"ב, על כל פנים). קיים גם מתג "שטח" המפעיל מוד ייעודי אשר משנה את מפת תגובת המצערת ואת תפקוד תיבת ההילוכים, כך שהחלפות הילוכים מושהות כדי להשאיר את הרכב באותו הילוך לפרקי זמן ממשוכים יותר ולאפשר שליטה טובה יותר במהירות באמצעות המצערת.
עוד פרט חביב הוא הוספת לוח-מתגים מוכן ומחווט, עם ארבעה מתגים המיועדים לאביזרים שבעל הרכב יוסיף בהמשך.
פורד הפגינה את אמונה בטנדר החדש כאשר שלחה אותו למירוץ הבאחה 1000 שנערך בסוף השבוע האחרון, עם עוד שיפורים וחיזוקים ומנוע 6.2 ל' עם 500 כ"ס. הראפטור (שכונה בגרסת הבאחה "ראפטור R") סיים את המירוץ המפרך בהצלחה וללא תקלות משמעותיות.