לא מכבר סיפרנו לכם אודות חילוקי הדעות – אם אפשר לקרוא להן כך – בין פורשה לניסאן אודות זמני-ההקפה של הניסאן GT-R בנורבורגרינג. תקציר הענינים: פורשה הטילה ספק בחוקיות התוצאה שהשיגה ה-GT-R סביב מסלול הנורדשלייפה, 7:29 דקות, כ-3 שניות מהיר יותר מתוצאתה הטובה ביותר של הפורשה GT2, המהירה ביותר סביב הרינג בין דגמי פורשה הנוכחיים (תוצאתה של ה-GT-R גרמה להרמת גבה לא רק אצל פורשה, יש לציין). ניסאן מצידה הציעה לפורשה לבוא ולקבל שיעורי נהיגה...
ובכן מגזין-האינטרנט הבריטי Drivers Republic הצליח לבצע את הצעד המתבקש, ולהשוות בין שתי המכוניות המעורבות בסיפור: ה-GT-R מצד אחד, והפורשה המהירה ביותר כיום, GT2, מצד שני. שתי המכוניות הובאו לנורבורגרינג ושם, למרות מזג אוויר בלתי-ידידותי בעליל (גשם במשך יום וחצי) שהותירו זמן להקפה אחת בלבד על מסלול פחות-או-יותר יבש, נמדדו זמני הקפה תחת תנאים זהים. מאחורי ההגה ישב כריס האריס (אשר גם חתום על הכתבה), איש 'אוטוקאר' מוכר היטב בעבר הנמנה על צוות מגזין-הרשת המדובר (יחד עם עוד אי-אלו שמות המוכרים ממגזין EVO, כמו ריצ'ארד מידן וג'ת'רו בווינגדון). האריס הוא נהג מירוצים ותיק, פעיל ומצליח המכיר היטב את מסלול הנורדשלייפה, כולל השתתפות במירוצים רבים שם.
במגזין המדובר ניתן לקרוא את הכתבה, המרתקת בפני עצמה ואשר פרוסה על עשרות עמודים – 18 מתוכם מוקדשים להצגת ביצועי המכוניות לאורך המסלול, פניה אחר פניה וישורת אחר ישורת, כולל מדידת מהירויות בנקודות רבות וקטעי וידאו המשובצים בדפים. כבר כאן ניתן לראות כי הניסאן מהירה יותר ברוב הפניות, אך הפורשה מהירה יותר בישורות – בחלקן באופן ניכר – מה שאינו מפתיע לכשעצמו בהתחשב בכך שה-GT2 קלה משמעותית וחזקה מה-GT-R. האריס מציין כי התנאים הלא-לגמרי-יבשים העניקו אולי יתרון קל לניסאן, בעלת ההנעה הכפולה. מצד שני, הניסאן צוידה בצמיגי ברידג'סטון הקצת-פחות-דביקים בין שתי האופציות הסטנדרטיות שמציעה ניסאן ללקוחותיה. הצמיגים השניים, מתוצרת דנלופ, שווים כ-5 שניות להקפה בנורדשלייפה, לטענת ניסאן.
הכתבה הארוכה מומלצת מאד לקריאה, אך לא נמתח אתכם יותר. הפורשה GT2 השיגה תוצאה של 7:49.0 דקות, הניסאן GT-R הסתפקה ב-7:55.9 דקות. הפרש של כ-7 שניות לטובת פורשה. האריס מודה בעצמו כי יש עוד מה לשפר, אך טוען כי הפערים בין שתי המכוניות תואמים את תחושותיו. הוא סבור כי היה קרוב יותר לנצל את הניסאן למקסימום מאשר את הפורשה. תוצאתו של האריס עם ה-GT2 איטית ב-17 שניות מההקפה הטובה ביותר שלה סביב הרינג, שנקבעה בידיו של נהג-הראלי הוותיק וולטר רוהל; האריס מצהיר כי אין לו כל ספק שניתן להגיע עם ה-GT2 לתוצאה זו. "אני יכול להראות איפה איבדתי 5 שניות בכמה קטעים בודדים", הוא אומר, ואף מצהיר כי לדעתו רוהל יכל לקצץ עוד קצת מהתוצאה שהשיג. ולגבי הניסאן? האריס פשוט אינו רואה כיצד ניתן לחתוך עוד 27 שניות מהזמן שלו, במכונית בה נהג; זאת למרות שיש עדות-וידאו המאשרת את הזמן שהשיגה ה-GT-R בידיו של נהג המבחן טושיו סוזוקי, הקפה אותה מגדיר האריס כ"תצוגת נהיגה מבריקה". הוא מאמין כי ניתן לקצץ 10 שניות, אולי 15 בסיוע צמיגי הדנלופ ונהיגתו רבת ההשראה של סוזוקי. יש לזכור, שוב, כי האריס רחוק מלהיות קוטל קנים מאחורי ההגה.
לסיכום, מציין האריס כי הגם שהניסאן היתה איטית יותר, תוצאתה עדיין מדהימה בהתחשב בכך שזו מכונית של 1,700 ק"ג, עם מקום לארבעה, שמחירה הוא כ-40% בלבד ממחיר הפורשה. תוצאת ההשוואה רחוקה מלהיות כשלון עבור ה-GT-R. אבל השורה התחתונה היא שפורשה אכן צדקה. ה-GT2 מהירה מה-GT-R סביב הרינג.