אחרי שראינו את הסדאן בתערוכת לוס-אנג'לס, מגיעה גרסת ההאצ'בק של המכונית החשובה ביותר לשוק הרכב הישראלי. מאזדה פרסמה זה עתה תמונות ראשונות של ה-3 החדשה בגרסת האצ'בק 5 דלתות. ובעוד הסדאן נחשפה בארה"ב לראשונה, הרי שכיאה לתצורה שהיא פופולרית יותר באירופה, הצגת הבכורה הציבורית של ה-3 במרכב 5 דלתות תתרחש בתערוכה אירופית. זה יקרה בעוד כשבוע בתערוכת בולוניה, החל מה-3 בדצמבר.
מאזדה 3 החדשה: אחרי הסדאן באה ההאצ'בק
צילום: מנהל
שינוי חשוב לעומת הדגם היוצא הוא מנוע דיזל 2.2 ל' המותאם לדרישות הלקוחות האירופיים, ואשר מחליף את מנוע ה-2.0 ל' דיזל הנוכחי. מדובר במנוע חדש עליו הוכרז לא מכבר עבור המאזדה6, ואשר יוצע ב-3 בשני הספקים – 150 ו-185 כ"ס. שתי הגרסאות מציעות צריכת-דלק ופליטת מזהמים משופרות באופן ניכר, לטענת מאזדה, לעומת מנוע השני-ליטר היוצא. בנוסף יוצעו, כמו ב-3 הנוכחית, מנועי 1.6 ו-2.0 ל' בנזין (והם המעניינים את הקהל הישראלי, כמובן), ו-1.6 ל' דיזל. עוד בענין הסביבתי, גרסאות הבנזין זוכות לממיר קטליטי מתקדם, ראשון מסוגו בעולם, המשתמש בנאנוטכנולוגיה – פיתוח המאפשר להפחית את השימוש במתכות נדירות כמו פלטינה ופלדיום.
עוד מספרת מאזדה על תכונות אווירודינמיות "מובילות בקטגוריה", על עיצוב דינמי – שפטו בעצמכם – ועל ניהוג ספורטיבי. נחכה ונראה.

לדפי מאזדה מקטלוג 'אוטו'