ניסאן הכריזה על הקיוב (Cube) החדש במקביל ביפן ובלוס-אנג'לס, שם ערך הדגם הופעת בכורה עולמית-רשמית ראשונה מחוץ ליפן. הקיוב המקורי יצא לשוק – היפני בלבד – ב-1998, ומאז נמכר בכמיליון עותקים. הדור החדש שהושק זה עתה הוא השלישי בסדרה. עם הדגם החדש כבר מציבה לעצמה ניסאן מטרה גלובלית. לאחר תחילת השיווק ביפן, שתתרחש כבר בשבוע הבא, יצא הקיוב לשוק האמריקני באביב 2009, ובסתו 2009 יגיע גם לאירופה. אין כל מניעה עקרונית להגעתו אז גם אלינו, אם כי בשלב זה מוקדם מכדי לומר אם זה אכן יתרחש.
ניתן להתייחס אל הקיוב כאל מיני-מיניוואן בסגנון סקודה רומסטר (או ניסאן נוט...), אך עיצובו הקובייתי – ששומר על הקווים המוכרים גם בדגם החדש – מקנה לו הופעה ייחודית וכמובן חלל פנים אדיר, למרות אורך חיצוני של פחות מ-4 מטרים. ביפן מצוייד הקיוב בגג זכוכית גדול עם צלון, אך לא ברור עם פריט זה ימצא את דרכו גם לגרסאות ארה"ב ואירופה.
בארה"ב הוא יימכר עם מנוע 1.8 ל', בצירוף תיבה רציפה או ידנית 6 הילוכים; בשוק האירופי יוצע הקיוב עם מנועי 1.6 ל' בנזין ו-1.5 ל' דיזל. בשוק היפני קיימת, כמקובל שם, גם גרסת הנעה כפולה והמנוע הוא 1.5 ל' בנזין.
הכל על ניסאן