לפני קצת מעל חודש הבאנו לכם את הפרסום הרשמי הראשון אודות הדור החדש של המאזדה3, שנחשפה – במספר מצומצם של תמונות ומעט פרטים – טרם הצגתה הרשמית בתערוכת לוס-אנג'לס. ובכן התערוכה נפתחה היום ועימה נחשפה במלואה ה-3 החדשה – בינתיים רק כסדאן ורק בגרסה האמריקנית, הנבדלת מזו האירופית בעיקר בהיצע המנועים (אבל יהיו גם אי-אלו הבדלים עיצוביים קלים, ושינויים בפרטים כמו כיול המיתלים). יחד עם פרטים טכניים יש גם מבחר מלא של תמונות, המובאות כאן בגלריה נפרדת.
ובכן על העיצוב כבר דיברנו בדיווח הקודם, והפעם קל יותר לראות כיצד המאזדה 3 החדשה דומה מאד חזותית ל-6 הנוכחית; למעשה, ה-3 נראית כגרסה פחוסה מעט של ה-6. לדברי מאזדה, העיצוב החדש גם מביא עימו יעילות אווירודינמית גבוהה מבעבר: מקדם הגרר (Cd) הוא 0.29 בלבד. מתחת לעיצוב משתמשת מאזדה באותה פלטפורמה מוכרת ומוכחת כמו ה-3 הנוכחי עם אותו בסיס גלגלים של 2.64 מ', אך עם תוספת לאורך של 9 ס"מ. המרכב עבר סדרת שינויים שהפכו אותו לקשיח יותר. גם מערכת ההגה שופרה עם שלוש נקודות-עיגון במקום שתיים עד עתה. המיתלים עברו כיול מחדש כדי לשלוט באופן יעיל יותר על זוויות הגלגול בפניה. גם מערכת הבלמים שופרה עם מגבר-בלם (בוסטר) שונה.
מאזדה 3 החדשה: במאי 2009 בארץ! (וידאו)
צילום: מנהל
היצע המנועים האמריקני אינו רלבנטי לגמרי עבורנו; כפי שכבר סיפרנו לכם, ה-3 האמריקנית מקבלת מנועי בנזין 2.0 ו-2.5 ל', שניהם משותפים עם ה-6 החדשה. בשניהם התיבה האוטומטית בת 5 מהירויות, כאשר מנוע ה-2.0 ל' מקבל אופציה ידנית עם 5 הילוכים ואילו מנוע ה-2.5 זוכה לתיבה ידנית 6 הילוכים. נתונים כמו ביצועים או צריכת דלק יהיו רלבנטיים עבורנו רק כאשר תחשף הגרסה האירופית – מה שצפוי לקרות בתערוכת ז'נבה הקרובה, יחד עם גרסת ההאצ'בק 5 דלתות. גם בארה"ב תחל המכירה בפועל רק במהלך 2009, כאשר ה-3 החדשה תשווק שם כדגם 2010.
כמקובל אצל היבואן יחל השיווק בארץ עם הגרסאות המאובזרות לשוק הפרטי במאי 2009, כאשר את הגרסאות לציי הרכב (קבוצה 2) נראה על הכביש לקראת אוגוסט.