פעמים מעטות מדי בחיים יוצא לך להגשים חלום. בעצם, זה תלוי במהות החלומות. אנשים שחולמים בקטן זוכים לא מעט לממש את שחשקה נפשם, אבל אלו שחולמים בגדול נשארים לרוב עם חצי תאוותם בידם. אני משתייך לאלו האחרונים, אבל כשהצבתי עבורי את רף החלומות המוטוריים לפני אי-אילו שנים, אפילו אני חשבתי שאני מכוון גבוה מדי. פאגאני זונדה? ביום שחזיתי בה לראשונה רק הצהירו על תחילת ייצורה, בסדר גודל של יחידות בודדות בשנה ובעלות פשוט מגוחכת. על למבורגיני או פרארי עוד אפשר לחלום, אבל על מכונית כזו?
כיום, לאחר יותר מ-100 יחידות שעלו על הכביש, העלות אפילו גבוהה יותר – מחיר התחלתי של 800 אלף יורו באירופה. זה מתקרב למחיר של וילה בהרצליה פיתוח, לעזאזל. אפשר היה לחשוב שהחלום רק מתרחק והולך, אבל עובדה היא שבוקר אחד מצאתי את עצמי נעמד מול המפעל הקטן של פאגאני, נכנס בדלת אולם התצוגה הקטן ואומר לבחורה שעמדה בפנים "שלום, באתי לנסיעת מבחן בפאגאני זונדה F". ועזבו כרגע שזו הייתה בכלל המנקה...

בפגישה הראשונה עם הזונדה "שלי" הרגליים רעדו והלב רעד גם הוא. היא עמדה שם בכתום זוהר ובחישוקים מושחרים, נראית כמו חללית מעולם אחר. יצא ממנה נהג הניסוי של החברה, נהג מרוצים בהכשרתו בשם דויד טסטי. מאוחר יותר הוא ידהים אותי כשיאיץ כל הדרך מ-40 ועד 200 קמ"ש מבלי לגעת בהגה, ולאחר מכן יבלום באותו האופן – להדגמה עד כמה המכונית מאוזנת, וכאילו שהנתונים הבסיסיים של המכונית הזו לא מדהימים מספיק: מנוע V12 מרכזי בנפח 7.3 ליטר מבית מרצדס AMG עם 605 כ"ס ו-77.5 קג"מ. משקל של 1,230 ק"ג, הנעה אחורית וגיר ידני. אפס למאה ב-3.6 שניות, אפס למאתיים ב-9.8 שניות. בלימה ממאה לאפס ב-2.1 שניות וממאתיים לאפס ב-4.4 שניות. מהירות מרבית גבוהה מ-345 קמ"ש וכוח צידי מקסימלי של 1.4g. כן, הנתונים מפוצצים, אבל לא מספיק לקרוא אותם, צריך להרגיש.
אז לאחר נסיעה קצרה לצידו של דויד העזתי וביקשתי לנהוג גם אני. לאחר משכת תחנונים קצרה הוא נעתר ומיד שלף חוזה באיטלקית שככל הנראה מחייב אותי להשתעבד לנצח לפאגאני אם רק אסרוט את הרכב. ואני, עובד אלילים שכמותי, שירבטתי בזריזות את שמי על הנייר המקומט ולחצתי על כפתור ההתנעה בידית ההילוכים.
את מה שקרה אחר-כך, תוכלו לקרוא בגיליון 273 של מגזין אוטו.