מבחוץ דומה המיני החשמלית כמעט עד כדי זהות לכל מיני מוכרת
חטיבת מיני בב.מ.וו תשיק בתערוכת הרכב הקרובה של לוס אנג'לס (21-30 בנובמבר) את המיני E – גרסה כל-חשמלית עם ביצועים בליגה של ה'קופר', ויותר. 150 הקילוואט (כ-205 כוח-סוס, בתרגום חופשי) אותם מייצר המנוע הממוקם בחזית מניעים דרך מערכת גלגלי שיניים את הגלגלים הקדמיים, מאפשרים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות (9.1 ב'קופר') ומהירות מרבית – מוגבלת מחשב – של 152 קמ"ש (203, לא מוגבלים, ב'קופר').
מיני E – המיני החשמלית יוצאת לדרך
צילום: מנהל
את ההבדל בין ה-E החשמלית למיני רגילה' ניתן למצוא רק בקושי: סמלי ה-E וצביעה ייחודית לגרסה זו, למשל...
מיני E – המיני החשמלית יוצאת לדרך
צילום: מנהל
...אבל גם מספר סידורי מעל לכנף, להדגשת הייחוד...

ביצועים מרשימים אלו מתקבלים למרות המשקל העצמי הגבוה, בן 1,465 הק"ג, בין היתר הודות למומנט המרבי אותו מייצר המנוע: 22.4 קג"מ (16.3 קג"מ ב'קופר'). בפנים עיקר השינוי הוא בהפיכת תא הנוסעים המוכר של המיני לגרסה דו-מושבית שלו. את מקום המושבים האחוריים תופסת כאן בליטה מוגבהת שמחפה על סוללות הליתיום-איון המספקות את הזרם למנוע החשמלי. בכך לא נשאר מקום רב לתא המטען – 60 ליטרים נפחו – אך די והותר מקום לסוללות שמספיקות לטווח נסיעה ממוצע של 250 ק"מ בין הטענה להטענה. זו האחרונה ניתנת לביצוע באמצעות שקעי-חשמל ביתיים ועורכת 2.5 שעות בלבד. בשעת בלימה הופך המנוע לגנרטור המטעין את הסוללות. בכך, בין היתר, מושג טווח הנסיעה המרשים.
המרכב ומכלולי המתלים של המיני E ייוצרו במפעל מיני באוקספורד ובמתקן ב.מ.וו במינכן יורכבו המנוע, מערכת הסוללות, החיווט השונה והתאמות נוספות.
בשלב הראשון ייוצרו 500 מיני E, שתשווקנה בארה"ב בלבד (קליפורניה, ניו-יורק וניו-ג'רסי) אך כבר עתה מתוכנן שיווק ניסיוני מוגבל גם באירופה, בטווח זמן שטרם נחשף.
נושא התמחור לא פורט, למעט שהלקוחות יחכרו את המכונית בשיטת ליסינג למשך שנה אחת. החבילה תכלול שירות ותחזוקה מלאים, כמקובל בהתקשרויות כאלו. למען הסר ספק – לא מתוכנן ייצור סדרתי (באופן רשמי, יש לציין...) של המיני E בשלב זה, לבטח לא עד עבור השנה בה ייערך הניסוי.
מיני E – המיני החשמלית יוצאת לדרך
צילום: מנהל
הנתונים המובטחים של המיני החשמלית בהחלט מרשימים; טווח הנסיעה הגדול וזמן ההטענה הקצר, הפשטות שבהטענה (מכל שקע ביתי), הביצועים ואפילו הכיוון השיווקי: בעלי אמצעים, מודעים לסביבה ובעלי אוריינטציה ירוקה. נראה כי לא מעט יצרניות היו שמחות להציע כיום מכונית שנראה כי מציעה פיתרון יעיל לבעיות שעדיין מלוות פרויקטים "חשמליים" רבים אחרים. מבחן התוצאה ידרוש אמינות ותחזוקה פשוטות, עמידה ב"כללי היסוד" של המיני, קרי: התנהגות כביש ראויה, וכמובן – מחיר נורמאלי, אם וכאשר תוצע למכירה באופן המוני.
אם היו שואלים אותנו, היינו ממליצים בחום להשקיע מאמצים להחזיר לפחות בגאז' ראוי; אם כבר הוצאתם את צמד מושבי הילדים
שלפחות יהיה מקום מספק לסחוב את חבילות החיתולים מה'סופר' הביתה...