סוזוקי משיקה גרסה חגיגית של הגראנד-ויטרה לכבוד 20 שנות ייצור הויטרה.
גרסת ה-"20 שנה" לגראנד ויטארה תוצע באירופה בסדרה מוגבלת של 750 יחידות. הויטרה הושקה לראשונה ב-1988 והחלה להימכר בתחילת 1989 תחת מספר שמות ברחבי העולם, בגרסה סגורה או עם גג ברזנט נפתח ובמרכב 3 דלתות. עשור מאוחר יותר הושקה הגראנד ויטארה – גרסה מוארכת עם 5 דלתות – שעברה שתי מתיחות פנים (2002 ו-2004) עד שהוחלפה בדגם כל-חדש המוכר לנו כיום, ב-2006. בסך הכל ייצרה סוזוקי קרוב ל-2.4 מיליון ויטרה/גראנד-ויטרה עד היום.
סוזוקי ויטרה: יומולדת 20
צילום: מנהל
בסוזוקי טוענים לקרדיט על המצאת הקטגוריה – SUV קומפקטי – ולמרות שניתן לפרש את ההיסטוריה באופנים שונים, יש בכך מן האמת. באותה העת "SUV קומפקטיים" היו בעיקר גרסאות מוקטנות של רכבי כביש-שטח אמריקניים שנשענו על בסיס טנדרים קטנים (יחסית, כמובן). הויטרה בהחלט היווה כיוון חדש בסגמנט והגדיר מחדש את המונח "קומפקטי" בתחום רכבי השטח. אין ספק בעובדה שבעקבותיו הגיעו לא מעט מתחרים רעננים ומוצלחים – בעיקר מיפן.
סוזוקי ויטרה: יומולדת 20
צילום: מנהל
הויטארה "20 years" מצוידת במנוע 3.2 ליטר V6 שמייצר 233 כוח-סוס ושהחליף את מנוע ה-2.7 ליטר הוותיק שהיה עד כה החזק והגדול בהיצע. בסוזוקי מדגישים כי עם הספק זה מדובר בויטרה החזקה אי-פעם בייצור סדרתי.
מעבר למדבקות ועיטורי "20 years" בכל פינה זכתה הגראנד-ויטרה באותה ההזדמנות למתיחת פנים קלה. גרסת 20 השנה מצוידת בריפודי עור, מושבים מתחממים, פנסי קסנון, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים אוטומטית, גג שמש שקוף, מערכת ניווט, מערכת שמע מדוגמת ועוד.
המחיר עבור גרסה מיוחדת זו עומד על 36,000 יורו באירופה.