^זהו הרכב המשמעותי ביותר של דודג' בארץ מאז השקנו את הקאליבר ואת המותג בישראל לפני שנה וחצי^ כך אומר בני רוטברג ראש קבוצת קרייזלר בארץ בהשקת הג'רני החדש. והוא יודע על מה הוא מדבר. לפני שבוע סיפרנו לכם פרטים ראשונים אודות המיניוואן החדש של דודג' בארץ והיום ערך היבואן מסיבת עיתונאים רשמית עם כל המידע הרלוונטי. חברת מכשירי תנועה, יבואנית קבוצת קרייזלר, מתחילה בשיווק הג'רני - המיניוואן הבינוני של דודג' וכמו שניתן להבין מדברי רוטברג הציפיות גבוהות. הרכב שמבחינת קרייזלר ישראל יתפוס את מקום הוויאג'ר הקצר אך גם יכניס אותה לתחום העממי של המיניוואנים, הוא גם אחת הפעמים הבודדות בהן נהנה המותג ממחירים תחרותיים. הגרסה הבסיסית תעלה 166,900 שקלים, זול בקצת יותר מ-10,000 שקלים ממי שהיבואן רואה כמתחרים הישירים: הפורד S מאקס והמיצובישי גרנדיס. היבואן מתכוון להדגיש את יתרון המידות הברור של הג'רני מולם (אמריקאי או לא?) בייחוד באורך הכללי ובבסיס הגלגלים (289 ס^מ (השייך לזה של הקבוצה הגדולה יותר. הג'רני יצויד ב-6 כריות אוויר, ESP, מערכת שמע ומערכת מיזוג מפוצלת לשלוש (שניים לפנים ואחד מאחור כולל שליטה מהשורה השנייה) ובדודג' גאים בשפע תאי האכסון (כולל כאלה שנשלפים). הגרסה המצוידת (186,900 שקלים) תוצע עם תפעול חשמלי למושב הנהג, חישוקים קלים, גג נפתח ועוד. היבואן מצפה למכירה של לפחות 200 כלים עד סוף השנה והגעה לקצב של 400 ב-2009 מה שיהפוך אותו לכלי חשוב ביותר מבחינת כמויות לקרייזלר (שצפויה להגיע השנה ל-2000 מכירות וקצת יותר ב-2009). לפי היבואן מחיר הגרסה הבסיסית הוא לתקופת הכרות, אך לפחות כרגע נראה שהיא בלתי מוגבלת בזמן. אבל דודג' לא מסתפקת בכך ונודע לנו שבחטיבה המקומית בוחנים אפשרות לייבא בעתיד (2009) גרסת 5 מושבים של הג'רני היישר לליבה של קבוצה 4 (רף ה-147,000 שקלים המפורסם). הג'רני, כדאי להזכיר נשען על הפלטפורמה הגלובאלית המשותפת למיצובישי (לאנסר, אאוטלנדר) וקרייזלר-דודג' ומצויד באותה חטיבת כוח של האוונג'ר (2.4 ליטר, 170 כ^ס ותיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד).