על יופיה של האלפא-רומיאו בררה אין ויכוחים (ויש קבלות). הנהיגה בה, לעומת זאת, לא ממש עומדת בציפיות והבררה מתגלה כמכונית שפשוט אינה מספיק ספורטיבית באופיה. יבואני אלפא בבריטניה החליטו לטפל בסוגיה זו, בסיוע חברת פרודרייב המהוללת. שנה תמימה (!) של עבודה על השילדה והמיתלים הביאה לגרסה חדשה של היפיפיה של אלפא, אשר מכונה בררה S. המטרה היתה להפוך את הבררה לפחות מכונית GT למרחקים ארוכים, ויותר למכונת נהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים. המיתלים עברו הקשחה מהותית וכיול מחודש של כל הרכיבים כדי להקטין את תנודות המרכב ואת זויות הגלגול בפניות; על ידי כך מתקבלות תגובות מהירות ומדוייקות יותר, היגוי נוסך בטחון ואחיזת כביש משופרת בעת תמרונים חריפים. כך למשל, קפיצים יעודיים שהוזמנו מחברת אייבאך הינם קשיחים מהמקוריים ביותר מ-50%, ומונמכים ב-10 מ"מ; הם פועלים יחד עם בולמי-זעזועים חדשים מבית בילשטיין שעל המפרט שלהם הוחלט רק לאחר שהסתיימה מלאכת בחירת הקפיצים. אנשי פרודרייב טוענים כי למרות ההקשחה הדרמטית, המכונית עדיין מספקת נסיעה נוחה באוטוסטרדות. חישוקי "19 קלים, זהים לאלו של ה-8C קומפטיציונה, חוסכים משקל בלתי-מוקפץ (וכמובן תורמים לצד הויזואלי). הצמיגים הם 235/40. עוד משקל נחסך על-ידי רכבי אלומיניום במיתלים ומוטות-ייצוב חלולים. אבל החדשות הטובות באמת הן שאת כל זה מבצעת פרודרייב עם גרסת הנעה-קדמית של הבררה V6 – אחד החידושים בהיצע של הבררה לשנת 2008, אשר הוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה עם אי-אלו שינויים. רוב השינויים הללו קוסמטיים, אך אנו בהחלט מברכים על ההחלטה להציע את מנוע ה-V6 בנפח 3.2 ל' בגרסת הנעה קדמית. יחד עם השינויים שביצעה פרודרייב, משקלה של הבררה S עם מנוע ה-V6 נמוך משמעותית מגרסת ה-Q4 כפולת-ההנעה: 1,540 ק"ג לעומת 1,630. אותה חבילת S מוצעת גם עם הבררה 2.2 ל'. בתא הנוסעים מקבלת ה-S מושבים ספורטיביים ותומכים יותר, ויש גם הבדל ויזואלי עם ציפויי וריפודי עור שונים הכוללים תפירה באדום. את כל זה יוכלו לקבל רק 500 קונים מאושרים – זו הכמות המיועדת והמוגבלת של הבררה S. אנחנו מצדנו סבורים כי טוב תעשה חברת אלפא-רומיאו עצמה אם תאמץ את הרעיון הבריטי ותוציא בעצמה גרסה קרבית יותר של הבררה. השקה: אלפא רומיאו בררה מבחן: בררה 2.2 וידאו: אלפא בררה