כשבוע לפני ראלי אקרופוליס התבשרנו סופית כי האימפרזה WRC החדשה תבצע את הופעת הבכורה שלה על עפר יווני. המכונית החדשה, הנשענת על פלטפורמת האימפרזה/B3 הנוכחית, מהווה בשורה של ממש עבור חובבי המותג ותקווה אדירה עבור קבוצת סובארו המדשדשת בעולם הראלי. לא בכדי הצהירה הקבוצה כי זו מכונית ה-WRC השונה ביותר שיצאה תחת ידם ב-15 שנה האחרונות – כמו בדגם הסדרתי, גם כאן נערכו שינויים מרחיקי לכת בכיול ותכנון המכונית. בעצם, רק מנוע הבוקסר נלקח ישירות מהדגם הקודם. מנהל קבוצת סובארו, דיוויד ריצ'רדס, אמר כי הוחלט להכניס את המכונית לפעולה כבר בשלב כה מוקדם מכיוון שהיא כבר הוכיחה מהירות גבוהה יותר משל קודמתה, וכי מרוצי ה-WRC הקרובים יאפשרו לפתח את המכונית טוב יותר מחודשים של בדיקות. גם פטר סולברג, נהגה הראשי של הקבוצה, נשמע אופטימי כשאמר שהוא מאמין שהמכונית החדשה תהיה לא רק מהירה אלא גם אמינה. הוא רק התלונן שלא היה לו מספיק זמן להתאמן עליה לפני טבילת האש באקרופוליס, הנחשב לאחד מהאירועים הקשים והתובעניים ביותר בעונה – לנהג ולמכונית. ובכן, איך הסתדרה הסובארו החדשה במשעולי העפר הלוהטים של יוון? לא רע, מסתבר. אבל נתחיל מההתחלה: יארי-מאטי לאטוולה מקבוצת פורד היה המוביל הראשון של הראלי, אבל בסיום הסטייג' הפותח הוא הודה כי בכדי שישמור על ההובלה הוא חייב להרגע, ולהיזכר מה קרה ברק סרדיניה הקודם, בו הוביל מההתחלה אבל איבד הרבה זמן עקב תאונה קלה בסטייג' העוקב. בסיום סטייג' 3 הוא כבר העיז לקוות בקול רם שעד סיום היום הוא יוביל ב-20 שניות על לואב, שניצב במקום השני. ^בקטע הראשון נהגתי ב-100 אחוז, בשני ב-95 אחוז ובשלישי ב-97 בערך^, אמר לאטוולה, ^הסטייג'ים של אחה^צ לא יהיו קלים אבל אני יכול לנהוג קצת יותר מהר, נראה לי^. נו, אתם בטח יכולים לנחש – בסטייג' הרביעי הוא חטף פנצ'ר מסתורי ואיבד את ההובלה ללואב. בקטע הדירוג החמישי שמר לואב על ההובלה, כשהוא אומר שנהג כל כך מהר עד כי כמעט עף מהדרך מספר פעמים. לאטוולה והירבונן, נהגי פורד, התלוננו על בעיות של תת-היגוי ואיבדו זמן יקר. בסוף סטייג' 6 סבלו שניהם מנזק למתלים לאחר פגיעה באבן והדבר פגע להם מאוד בזמנים של סטייג' 7, המסיים של היום הראשון. אל היום השני נכנסו הצוותים כשסיטרואן בראש עם לואב וסורדו, ושלישי ממוקם פטר סולברג, ששמח מאוד להוכיח שהאימפרזה החדשה בהחלט מסוגלת לייצר קצב מרשים על שבילי העפר. שותפו לקבוצה אטקינסון סבל מתקלת חשמל בתחילת היום ונאלץ לפרוש מהתחרות. בסטייג' 9 איבד לואב את ההובלה בעקבות תקר בצמיג, וגם הירבונן נאלץ לדדות לאורך הקטע עקב בעיה במתלה שנגרמה מהחלקה ופגיעה בסלע – ושלאחריה הוא נשבע שיסע בזהירות ולא יקח יותר סיכונים במטרה לסיים את הראלי. בקטע 11 סבל סורדו, שהפך למוביל הראלי לאחר מפלת לואב, משני צמיגים פגומים – אבל לא איבד את ההובלה מכיוון שלואב האט את הקצב בכדי לשמור על מכוניתו. לאטוולה, לעומת זאת, איבד לחץ טורבו ו-4 דקות ביחס למוביל וסיכוייו לפודיום הפכו קלושים. סטייג' לאחר מכן – וסורדו שוב סובל מתקר, שהאט אותו משמעותית לאורך הסטייג' הבא, אליו הגיע ללא צמיגי ספייר נוספים ולאחר שנאלץ להחליף צמיגים מספר פעמים לאורך קטע הכביש המוביל לנקודת ההתחלה. יום אחרון למרוץ ושלושת המובילים הם לואב ושני האחים לבית סולברג – פטר והנינג. השלושה נשבעו לשמור על קצב סביר וללא סיכונים, אבל אלת המזל לא האירה פנים להנינג, שסבל מתקלת מנוע ואיבד זמן. הירבונן, שניצב מאחוריו, הגיב באופן מיידי במעבר מ^קצב רגוע של מי שהשלים עם המקום הרביעי^ ל^מצב התקפה מלא של מי שיכול עוד להשיג פודיום^. למזלו, הוא לא היה צריך להתאמץ יותר מדי, שכן הבכור לבית סולברג נאלץ להאט מאוד ונפל למקום השביעי. כך הסתיים היום הקצר עם לואב במקום הראשון (גם בטבלת האליפות), סולברג שני בהופעת בכורה מוצלחת במיוחד עבור האימפרזה החדשה והירבונן שלישי על הפודיום – רק בזכות הנפילות של דני סורדו למקום החמישי, של לאטוולה למקום השביעי ושל הנינג סולברג למקום השמיני. את המקום הרביעי תפס אורמו אאבה האסטוני עם סיטרואן C4 פרטית (בתוצאת שיא עבורו) ובמקום השישי ניצב מתיו וילסון הצעיר מקבוצת סטובארט-פורד. ומחוץ לטבלה התמקמו נהגי קבוצת סוזוקי החדשה, שרק שמחו לסיים את הראלי הקשה ללא תקלות. הראלי הבא יתקיים בטורקיה ב-13 ליוני – ממש אוטוטו. דירוג ראלי יוון: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:54:54.7 (10 נק') 2. פטר סולברג (סובארו) – 1:09.5+ (8 נק') 3. מיקו הירבונן (פורד) – 1:56.1+ (6 נק') 4. אורמו אאבה (סיטרואן פרטית) – 4:19.7+ (5 נק') 5. דניאל סורדו (סיטרואן) – 4:49.4+ (4 נק') 6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 6:11.3+ (3 נק') 7. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 6:47.5+ (2 נק') 8. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 9:14.0+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 7 מרוצים: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 50 נק' 2. מיקו הירבונן (פורד) – 49 נק' 3. כריס אטקינסון (סובארו) – 31 נק' 4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 26 נק' 5. דניאל סורדו (סיטרואן) – 25 נק' 6. פטר סולברג (סובארו)– 17 נק' 7. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 17 נק' 8. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 12 נק' דירוג קבוצות אחרי 7 מרוצים: 1. פורד – 80 נק' 2. סיטרואן – 79 נק' 3. סובארו – 50 נק' 4. סטובארט-פורד – 37 נק' 5. מונצ'י-פורד – 16 נק' 6. סוזוקי – 10 נק'