מעת לעת אנו נתקלים בנסיונות שונים להציע ^מכונית-על ספרדיה^ אמיתית. בעבר כבר סיפרנו לכם על יצרניות דוגמת SunRed או פואורה שמשיקות את גרסתן לנושא, בדרך כלל ללא המשכיות ראויה לאזכור או הצלחה רבה. עם כל הכבוד לאמוציות ולרגשי הפטריוטיות – לתכנן, לייצר ו... למכור מכוניות-על הן אינן דברים של מה בכך. GTA Motor ממוקמת בוולנסייה/ספרד ועוסקת מאז 1994 בתחום הספורט המוטורי ומרוצי המכוניות. הקבוצה בונה ומריצה קבוצות מרוץ בעיקר בתחומי מרוצי ה-GT והפורמולה 3 בספרד. לאחר שנים רבות בתחום המקצועני ולאחר רכישת ניסיון רב בבניית מכוניות מרוץ הוחלט בחברה להרחיב את תחומי העיסוק וללכת על פרויקט תכנון וייצור מכונית-על מקורית. על פניו נראה כי הדרך לפיה הולכת היצרנית הקטנה היא בהחלט בעלת פוטנציאל הצלחה, אך בסופו של דבר אלו הם הלקוחות הפוטנציאליים שישלמו – או שלא – עבור יצירות אלו המיוצרות בקפידה. ה-GTA Concept (שם זמני) מיוצרת בעבודת יד מחומרים מתקדמים ובשיטות הלקוחות מעולם המרוצים. המרכב – מונוקוק – כולל שימוש נרחב בקרבון, קבלר ואף טיטניום, כאשר חלק מהמכלולים יצוקים כ^חלת דבש^, שיטה המעניקה קשיחות גבוהה ביותר ביחס למשקל. כיחידת הנעה – המנוע מרכזי, כמובן – משמש ^V10 עם 780 כוח-סוס, מודגש^ אשר מוצאו לא פורסם, כמו גם נתונים מזהים אחרים. מה שבהחלט לא יוסתר במכונית האמיתית, אם וכאשר תיוצר, זה המנוע עצמו, שיחופה בסגנון פרארי בחופת זכוכית, המשכה של הגג הפנוראמי. הכוח מועבר אל הגלגלים (האחוריים? כולם? גם נתון זה לא פורסם) באמצעות גיר סיקוונסיאלי עם 6 הילוכים, כאשר חישוקי ^20 מאחור ו-^19 מלפנים נעולים גומי במידות 335/35 ו-265/35 בהתאמה. על הבלימה אחראיים 4 דיסקים קרמיים בקוטר 38 ס^מ, הנלפתים על-ידי קליפרים בעלי שש בוכנות. ב-GTA Motor מבטיחים מהירויות של ^340 קמ^ש לפחות^ ובכדי לייצר מספיק אחיזה בקרקע במהירויות בהן ג'מבו כבר מזמן המריא לשמיים, ניתן לשלוט בגובה וזווית צידוד הספויילר הגדול מאחור, בהתאם למהירות. בשלב זה נמסר עוד כי אב הטיפוס הראשון נמצא בהליכי בניה וכי בכוונת החברה להעמידו על הגלגלים לצורך נסיעות ניסוי עוד במהלך שנה זו. המכירות תתחלנה בתחילת 2009 כאשר נושא המחיר נותר כרגע כנעלם.