ראלי מקסיקו הוא אחד מאירועי העפר הקשים בעונת ה-WRC – צפוף, צר ומלא באבנים. בנוסף הוא ממוקם גבוה מעל פני הים, כך שהמחסור בחמצן משפיע על נשימת מנועי הטורבו. וכך נראו הדברים לפני תחילת הראלי השנה: מיקו הירבונן הבטיח התקפה מקסימלית כבר מהיום הראשון. הוא אמר שינסה לעשות זאת למרות העובדה שכנהג ראשון על שבילי העפר (בזכות היותו מוביל האליפות – לראשונה בקריירה) הוא ינקה את השטח עבור שאר הנהגים. הוא גם ציין שטקטיקות ישחקו כאן תפקיד משמעותי עקב התקנות החדשות הקובעות כי בשני הימים האחרונים של התחרות יעלו הנהגים לסטייג'ים לפי מיקומם ביום הקודם. לסיום הוא אמר, שלאחר ניסוי בן 400 ק^מ עם צמיגי העפר החדשים של פירלי, הוא לא מודאג מפנצ'רים. סבסטיאן לואב אמר לפני הראלי שלאחר התאונה בשוודיה הוא צריך לעבוד קשה, ושהתנאים הלא פשוטים במקסיקו, כמו גם הצמיגים ללא מוס נגד תקרים (לפי התקנות החדשות) ידרשו סגנון נהיגה שונה. לואב גם סבל מכמה רגעי חרדה לפני תחילת הראלי כאשר בדרך לאימון המקדים מנועו החדש, שהוחלף לאחר ראלי שוודיה, פשוט הפסיק לעבוד. לאחר החלפת מנוע שארכה שעות בודדות הוא קיבל 5 דקות עונשין ממארגני התחרות, מכיוון שהחוקים לא מאפשרים החלפת מנוע נוספת. לסיטרואן ניתנה האפשרות להחזיר את המנוע המקורי ולבטל את הקנס, וכך אכן נעשה – לאחר תיקונים נחוצים. בנוסף, עבור טוני גרדמייסטר היה זה הראלי ה-100 והוא קיווה להשיג נקודות עבור סוזוקי, בעוד יארי-מאטי לאטוולה, נהגה השני של פורד, אמר בפירוש שניצחון שני הוא לא מטרה ריאליסטית, אך הוא מקווה לעמוד על הפודיום בסוף המרוץ. ולאחר שורת תקריות ואמירות זו, היה ברור שהדברים לא יתנהלו כמצופה, לא? כבר בסטייג' הראשון התחילו הבעיות: דני סורדו, נהגה השני של סיטרואן, שבר מתלה ויצא מהתחרות. טוני גרדמייסטר סבל ממנוע תקול שהגביל אותו ל-30 קמ^ש בעליות ופטר סולברג טען שהבלמים באימפרזה שלו פשוט הפסיקו לעבוד לחלוטין. נהגה של סובארו גילה לאחר הסטייג' שקליפר אחד נשבר, אז הוא ניתק אותו והמשיך לנסוע על שלושת האחרים. בנוסף, מנצח הסטייג' הראשון ומי שעתיד להוביל את הראלי לאחר היום הראשון של התחרות, היה לא אחר מאשר יארי-מאטי לאטוולה. במהלך היום סבל גם אנדרסון, נהגה השני של סוזוקי, מתקלת מנוע ופרש. גרדמייסטר פרש סופית גם כן ומנהל קבוצת סוזוקי נשמע מתלונן על קשיים באבחון ותיקון המנועים (שהפילו את הקבוצה גם באירועים הקודמים) בעקבות התקנות שאוסרות על החלפת מנועים בין מרוצים (מותרות רק 5 החלפות מנוע בעונה בת 15 מרוצים). ג'יג'י גאלי, נהגה של סטובארט-פורד, נאלץ לפרוש גם הוא לאחר שהסתבסב בפניה הראשונה של סטייג' 4, שבר מתלה ועיקם את כלוב ההתהפכות שלו. לסיום – מיקו הירבונן ציין בסוף היום (בבכיינות מה, יש לומר) כי הוא מעוצבן מכך שבן קבוצתו הצעיר מנצח אותו. הירבונן לא רק סבל ממגבלה עקב היותו ראשון בכל הסטייג'ים, אלא גם נתגלה כי חישוק פגום גרם לפנצ'ר איטי ועיכב אותו ב-40 שניות בסטייג' החמישי. היום השני היה לא פחות נטול מאורעות מהראשון – בסטייג' 10 החליף לואב את לאטוולה בהובלת הראלי, בעוד פטר סולברג פורש מהמקום הרביעי עקב גל הינע קדמי שבור. בסטייג' 12 סבל הירבונן משני פנצ'רים (מהם הוא לא היה מוטרד בתחילת הראלי, זוכרים?), התעכב משמעותית ונפל מיקום בטבלה. סטייג' לאחר מכן סבל גם בן קבוצתו לאטוולה מתקלה – צינור פגום גרם לאיבוד לחץ טורבו ולהאטה משמעותית שעלתה לו במקום השני. היום השלישי היה קצר ורגוע עבור כולם חוץ משניים –הנינג סולברג ומיקו הירבונן. בעוד שבין שלושת המובילים היה הפרש נוח למדי, נכנסו השניים הממוקמים רביעי וחמישי בהתאמה אל היום האחרון בהפרש של שניות מעטות. לאחר פנצ'ר של סולברג עקף אותו הירבונן בדירוג ושניהם נכנסו אל הסופר-ספיישל-סטייג' האחרון בהפרש של 3 שניות אחד מהשני. במהלך הסטייג' התעכב סולברג למשך כדקה והירבונן יצא המנצח מהדו-קרב. כך הסתיים הראלי עם לואב בראש, אטקינסון שני (בתוצאה הטובה בקריירה, הרבה בזכות התקלות של מתחריו) ולאטוולה שלישי. אחרי הירבונן וסולברג נכנסו מתיו וילסון (בנקודות עבור סטובארט) ופדריקו וילאגרה. עד כמה היה הראלי הזה קשה? הביטו בטבלת הזמנים וראו בעצמכם – לא מדובר רק בשמות שלא נמצאים בה, אלא גם בהפרשי הזמנים בין המובילים. הראלי הבא – ארגנטינה, ב-27 לחודש. דירוג ראלי מקסיקו: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:33:29.9 (10 נק') 2. כריס אטקינסון (סובארו)–1:06.1+ (8 נק') 3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 1:39.7+ (6 נק') 4. מיקו הירבונן (פורד) – 3:38.7+ (5 נק') 5. הנינג סולברג (מונצ'י-פורד)– 4:57.9+ (4 נק') 6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 6:28.9+ (3 נק') 7. פדריקו וילאגרה (מונצ'י-פורד) – 19:03.0+ (2 נק') 8. ריקרדו טריוינו (פיז'ו 206 פרטית) – 21:17.3+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 3 מרוצים: 1. מיקו הירבונן (פורד) – 21 נק' 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 20 נק' 3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 16 נק' 4. כריס אטקינסון (סובארו) – 14 נק' 5. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 9 נק' 6. פטר סולברג (סובארו) – 9 נק' 7. פרנסואה דובאל (סטובארט פורד) – 5 נק' 8. אנדראס מיקלסן (פורד פרטית)– 4 נק' דירוג קבוצות אחרי 3 מרוצים: 1. פורד – 37 נק' 2. סיטרואן – 25 נק' 3. סובארו – 25 נק' 4. סטובארט-פורד – 19 נק' 5. סוזוקי – 5 נק'