ראלי שוודיה היה השנה חם במיוחד. לא רק בגלל כמות האקשן וההפתעות על הפודיום ומחוצה לו, אלא גם באופן מילולי: לאורך הראלי נמדדו טמפרטורות של עד כ-5 מעלות צלזיוס ושלג רב נמס והותיר שכבות בוץ ומים על שבילי העפר. התנאים הקשים אף גרמו לביטולים של סטייג'ים ובעיקר הקשו על הנהגים. ובכל זאת, רק אחד הוכתר כמנצח. עם סיום ראלי שוודיה הפך יארי-מאטי לאטוולה הפיני, הנהג השני של קבוצת פורד, לאדם הצעיר ביותר מעולם שניצח ראלי של ה-WRC. לאטוולה, עדיין לא בן 23, ניתץ את שיאו של הנרי טויבונן שלפני כמעט 30 שנה ניצח בראלי בריטניה בגיל 24. הוא עשה זאת לאחר שניצח בכל הסטייג'ים של היום הראשון ותפס הובלה של כ-50 שניות על חברו לקבוצה הירבונן. הפער הזה נשמר עד סוף הראלי וכך זכתה הקבוצה לנחת עם מקומות ראשון-שני והובלה מוקדמת של האליפות. מי שלא זכה לסיים את הראלי הוא דווקא האלוף הנוכחי, סבסטיאן לואב. זה היה הראלי ה-100 במספר עבור הכוכב של סיטרואן, אך כמה סמלי – דווקא בו הוא לא זכה בנקודות (ולא שאנחנו מספידים אותו, חלילה). לואב עף מהדרך בסטייג' הרביעי והתהפך, כשבתהליך נפגעים חלקים מרכזיים ברכבו. הוא לא יכול היה להמשיך את שאר הסטייג'ים של יום שישי ונאלץ להתחיל מחדש בשבת, 24 דקות מאחור. לואב היה כבר מוכן ללכת הביתה אך הקבוצה החליטה שיישאר בכדי להתאמן וללמוד, וכך הוא המשיך עד אמצע היום השני – אז פרש סופית עקב מנוע פגום. הנינג סולברג נאלץ לפרוש גם הוא ביום השני, עקב תאונה שהעיפה אותו מהדרך ומהמקום הרביעי. עוד קודם לכן התייצב מעט לפניו חברו לקבוצת סטובארט-פורד ג'יג'י גאלי, אשר בסיום הראלי השווה את שיא הקריירה שלו במדרגה הנמוכה על הפודיום, והפך למאושר באדם. רביעי סיים פטר סולברג לאחר ראלי נטול מאורעות, חמישי הפתיע בחור צעיר בשם אנדראס מיקלסן אשר זכה לכך לאחר שצעיר אחר – מתיו וילסון מסטובארט-פורד – נאלץ לפרוש ממקום זה לפני הסיום עקב תקלה. אותו מיקלסן ראוי לציון לא רק בשל היותו בן 17 בלבד (!) אלא גם בזכות העובדה שמאמנו האישי הוא לא אחר מאשר מרקוס גרונהולם. עתיד גדול צפוי לנער... דני סורדו, חברו לקבוצה של לואב, התחיל את הראלי בעמדת נחיתות. עקב נזק למנוע שסבל בראלי הקודם במונטה-קרלו, נאלצה סיטרואן להחליף את המנוע שלו עבור שוודיה בניגוד לתקנות. המהלך גרר קנס מיידי של 5 דקות כבר בתחילת הראלי וסורדו איבד עקב כך מיקומים רבים – הוא סיים במקום השישי, כשבע דקות מאחורי לאטוולה, כאשר אילולא הקנס היה ממוקם שלישי על הפודיום. במקום השביעי סיים טוני גרדמייסטר מסוזוקי, אשר נאלצה לוותר על נהגה השני פי-ג'יי אנדרסון לאחר שמנועו שבק חיים. נהג נוסף אשר נפגע בשוודיה היה כריס אטקינסון מסובארו, שסבל מתאונה ביום הראשון של התחרות. הראלי הבא יתקיים במקסיקו ב-28 בפברואר. דירוג ראלי שוודיה: 1. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 2:46:41.2 (10 נק') 2. מיקו הירבונן (פורד) –58.3+ (8 נק') 3. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 2:23.2+ (6 נק') 4. פטר סולברג (סובארו) – 2:59.4+ (5 נק') 5. אנדראס מיקלסן (פורד פרטית)– 5:46.0+ (4 נק') 6. דני סורדו (סיטרואן) – 7:13.1+ (3 נק') 7. טוני גרדמייסטר (סוזוקי) – 10:35.3+ (2 נק') 8. ג'והו האנינן (מיצובישי פרטית) – 12:27.5+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 2 מרוצים: 1. מיקו הירבונן (פורד) – 16 נק' 2. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 10 נק' 3. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 10 נק' 4. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 9 נק' 5. פטר סולברג (סובארו) – 9 נק' 6. כריס אטקינסון (סובארו) – 6 נק' 7. פרנסואה דובאל (סטובארט פורד) – 5 נק' 8. אנדראס מיקלסן (פורד פרטית)– 4 נק' דירוג קבוצות אחרי 2 מרוצים: 1. פורד – 26 נק' 2. סטובארט-פורד – 16 נק' 3. סובארו – 16 נק' 4. סיטרואן – 15 נק' 5. סוזוקי – 5 נק'