רגע ההכרזה על הזוכה
תואר 'מכונית השנה העולמית', World Car Of The Year או WCOTY בקיצור, הוא חדש יחסית: הפרס הוענק לראשונה ב-2005 (כאשר זכתה האודי A6; ב-2006 זכתה ב.מ.וו סדרה 3), כהתארגנות עצמאית של עיתונאי רכב מרחבי העולם. ובכן הזוכה לשנת 2007 היא לקסוס LS460, והפרס הוענק אתמול במסגרת אירועי העיתונות של תערוכת ניו יורק. ה-LS גברה ב'פיינל 3' על אודי TT והמיני החדשה. ועדת הפרס העניקה ללקסוס את התואר בזכות איכות ייצור ללא רבב, אמינות ונוחות הנסיעה, ובזכות היותה מצויידת במספר טכנולוגיות חדשות שבסופו של דבר יזלגו מטה למכוניות עממיות יותר.
רשימת המועמדות לפרס כללה 28 מכוניות, ועשר מתוכן נבחרו לרשימת הגמר המורחבת שכללה, בנוסף לשלוש הפינליסטיות הסופיות המוזכרות לעיל, גם את האודי Q7, יגואר XK, מרצדס CL, סיטרואן C4 פיקאסו, סיטרואן C6, פיאט גרנדה פונטו ופיאט סדיצ'י/סוזוקי SX4. לא ברור, אגב, למה הענקת הפרס נערכה דווקא בניו-יורק, בהתחשב בכך שרוב מכוניות השוק המקומי לא השתתפו בתחרות: הכללים אומרים כי זכאיות להתמודד על התואר רק מכוניות שנמכרות בחמש מדינות ובשתי יבשות לפחות. עוד קובעים הכללים כי המכונית היתה צריכה לצאת לשוק בין 1.1.2006 ל-1.1.2007.
אנשי אודי יכולים להתנחם בזכיה בפרס העיצוב העולמי עבור ה-TT, אשר הקדימה בגמר את הסיטרואן C4 פיקאסו והפיאט גרנדה פונטו. אודי זכתה גם בפרס מכונית הביצועים 2007 שהוענק ל-RS4, אשר גברה על ב.מ.וו 335 ופורשה 911 טורבו. המרצדס E320 'בלוטק' זכתה בתואר המכונית הירוקה של 2007.
הזוכים נבחרו על ידי פנל של למעלה מ-40 עיתונאי רכב מ-22 מדינות (לא כולל ישראל...). הייצוג הגדול ביותר היה לארה^ב, עם 8 נציגים, וליפן עם 7 נציגים.