ראלי פורטוגל הופיע במסגרת ה-WRC בפעם האחרונה ב-2001, ונחשב עד אז לאחד האירועים הדורשניים ביותר באליפות. השנה הוא חזר עם סטייג'ים חדשים ולא מוכרים למרבית הנהגים, המתפרשים בדרום הארץ במקום בצפונה. ומה בתפריט? יותר מ-1000 ק^מ של קטעים תחרותיים וקטעי קישור, 80 מכוניות מתחרות, 12 הליקופטרים, 30000 ליטר דלק, 50 צוותי עזרה ראשונה, 50 רכבי כיבוי אש, 600 אנשי בטחון, שידור טלוויזיוני לעשרות מיליונים ב-200 מדינות וחצי מיליון צופים שבאו לעודד את גיבוריהם ממרחק נגיעה. עוד לפני תחילת הראלי התרחשו מספר אירועים חסרי מזל אשר העיבו על פתיחתו: בקטעי האימון פגעה המיצובישי של הנהג המקומי ארמונדו ארויו בחמישה צופים אשר עמדו במקום אסור, ופצעה אותם באופן קל עד בינוני. בנוסף, הארגנטינאים לואי וחורחה פרז קומפנק, המשמשים כנהג ונווט בקבוצת מונצ'י פורד, לא החלו את הראלי עקב תאונת מרוצים קשה בה נפצע אחיהם הצעיר פאבלו, במרוץ בפלורידה. ובכל זאת, החל הראלי ללא הפרעות. בהתחלה הוא נשלט על ידי גרונהולם, שהוביל את הפוקוס שלו בבטחה לאורך היום הראשון, מספר שניות לפני לואב לאורך כל הדרך – עד הסטייג' האחרון של היום. אז החל לואב את הפריצה שלו ועקף לראשונה את הנהג הפיני ב-3 שניות בסיכום הכללי. כמה עשרות שניות מאחור, התפתח קרב אדירים על המקום השלישי בין מיקו הירבונן לפטר סולברג, שהיו צמודים מאוד בסוף היום. מעט אחריהם התייצב דני סורדו, בן קבוצתו של לואב ואחד הנהגים היחידים עם ניסיון בדרכי העפר של הראלי. היום השני החל עם הסטייג' הארוך ביותר בראלי, ובו ביצעו לואב וגרונהולם את הבריחה הגדולה שלהם. שתי שניות הפרידו בין השניים והם היו מהירים בכחצי דקה ומעלה משאר הטבלה, במסלול בן 30 קילומטרים שארך כ-22 דקות. לאחר מכן הסתמן היום כיומו של לואב – הוא ניצח בכל הקטעים התחרותיים והגדיל את יתרונו על גרונהולם ל-40 שניות. הסיבה המרכזית – בחירת צמיגים. לואב בחר בתחילת היום צמיג רך עקב תנאי מזג האוויר הרטובים, וכרגיל – ההימור של המטרונום התברר כמוצלח. גרונהולם בחר צמיג קשה יותר ולקראת סוף היום אף נתפס מתלונן שהוא תמיד מפספס בבחירה. שאר הטבלה הזכירה מאוד את זו של היום הראשון – הירבונן וסולברג נלחמו על המקום השלישי, וסורדו נשרך שוב מאחור, במקום החמישי. הראלי כמעט ונחתם ביום השלישי באותו האופן שהסתמן כבר יום קודם. למה כמעט? כיוון שבאופן נדיר ביותר במסגרת ה-WRC, ספגו 6 המכוניות החדשות של פורד עונש כבד של 5 דקות בגין – שימו לב – חריגה של חצי מילימטר! מסתבר שחוקי הפדרציה קובעים כי על חלונות הצד האחוריים להיות בעובי של 3.5 מ^מ, ובמכוניות הפוקוס החדשות של גרונהולם, הירבונן, לטבלה, הנינג סולברג, מלקולם וילסון וגארת' מקהייל, עובי החלון היה 3 מ^מ בלבד. כתוצאה, השתנה הדירוג הסופי באופן דרסטי: גרונהולם נפל למקום הרביעי והירבונן למקום החמישי. כתוצאה, עלו פטר סולברג ודני סורדו אל הפודיום. גם ג'רי-מאטי לטבלה נפל מהמקום השישי לשמיני, וכתוצאה דניאל קרלסון (קרונוס-סיטרואן) וג'יג'י גאלי (קסארה פרטית) עלו מעלה בדירוג. עקב העונש הכבד נפל גרונהולם בדירוג הכללי למקום השני, בהפרש של נקודה אחת מלואב. דירוג ראלי פורטוגל: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:53:33.1 (10 נק') 2. פטר סולברג (סובארו) – 3:13.9+ (8 נק') 3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 5:05.3+ (6 נק') 4. מרקוס גרונהולם (פורד) – 5:37.1+ (5 נק') 5. מיקו הירבונן (פורד) – 7:08.1+ (4 נק') 6. דניאל קרלסון (קרונוס-סיטרואן) – 8:13.2+ (3 נק') 7. ג'יג'י גאלי ( פרטית) – 9:39.6+ (2 נק') 8. ג'רי-מאטי לטבלה (סטובארט פורד) – 10:44.9+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 5 מרוצים: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 38 נק' 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 37 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 30 נק' 4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 19 נק' 5. פטר סולברג (סובארו) – 16 נק' 6. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 11 נק' דירוג קבוצות אחרי 5 מרוצים: 1. פורד – 67 נק' 2. סיטרואן – 59 נק' 3. סובארו – 27 נק' 4. סטובארט M-sport פורד – 21 נק' 5. OMV קרונוס – 21 נק'