מיצובישי מגדירה את ה-cX שלה כ^דור חדש של רכב-פנאי קומפקטי^, וכי הוא משיג ^איזון מושלם בין שיקולי איכות סביבה ופרקטיות יומיומית^. וואו. פעם ראשונה שאנחנו שומעים על דבר כזה. אבל אם נשים את הציניות בצד לרגע, יש כמה דברים מעניינים בקונספט cX שתציג מיצובישי בפרנקפורט: מנוע דיזל חדש בנפח 1.8 ל', למשל, עם גיאומטריית טורבו משתנה, תפוקה גבוהה ועמידה בתקני יורו 5 העתידיים; או תמסורת המצמד-הכפול, SST, עליה שמענו לראשונה בהקשר ללאנסר איבו X החדשה (שתוצג בפרנקפורט בגרסתה הסדרתית, סוף סוף). עוד מזכירה מיצובישי כי בתא הנוסעים נעשה שימוש רב בחומר ידידותי לסביבה מפיתוח עצמי של החברה המכונה ^פלסטיק ירוק^, המיוצר מבמבוק ושרפים טבעיים. ה-cX מציע ממדים קומפקטיים (האורך הכללי הוא 4.10 מ' בלבד), ולפחות לפי האיורים המרכב הוא 3 דלתות. הדלת האחורית (Tailgate) מפוצלת. מערכת ההנעה הכפולה מצויידת בבקרה אלקטרונית, לא שהיינו חושבים אחרת כמובן, וכיאה לרכב-תצוגה יש גם צמיגים מגודלים – 225/45-19. אנו מקווים שהם לא באמת חושבים שמישהו ירד לשטח עם מידות-צמיג כאלו.