לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על התכניות של מזראטי להוציא גרסת-על של ה-MC12, אשר תקביל לפרארי FXX. ובכן אתמול בתערוכת בולוניה הושקה המכונית, והיא אכן עוקבת במדוייק אחרי הפורמט של הפרארי שקדמה לה: ייצור אולטרא-מוגבל (12 יחידות), תג מחיר של מיליון אירו כפי שכתבתנו כבר אז, אפשרות לנסוע במסלולים סגורים בלבד – אבל ללא בתחרויות. ההבדל לעומת הפרארי הוא שהמזראטי הזו, בשמה המלא MC12 Versioni Corse, היא למעשה מכונית-מירוץ עם קבלות – גרסת ה-GT1 הכל-יכולה של ה-MC12 שזכתה להצלחה במסלולים מהרגע הראשון ואשר בין היתר נטלה את אליפות ה-FIA ב-2006 (כולל נצחון, שני ברציפות, בלה-מאן). הפרארי FXX אינה מבוססת על מכונית-מסלול כלשהי. ההבדלים העיקריים בין ה-Versioni Corse ל-GT1 הם תיבת-הילוכים רובוטית במקום ידנית, הוספת מושב נוסע, ו... מנוע חזק יותר: 755 כ^ס, כ-150 כ^ס יותר מגרסת-המירוץ (שמוגבלת לפי תקנות הקטגוריה); הנתונים המעניינים הנוספים הם משקל של 1,150 ק^ג, והאצה מ-0 ל-200 קמ^ש ב-6.4 שניות (!). חידוש נוסף עליו התבשרנו ממזראטי הוא הוספת אופציה לתיבה אוטומטית בספינת-הדגל המפוארת של היצרן, הקוואטרופורטה. עד עכשיו הוצעה המכונית עם תיבת ^דואוסלקט^ רובוטית בלבד, אך כעת מתווספת להיצע תיבת 6 הילוכים קונבנציונלית עם ממיר מומנט, מתוצרת ZF. בניגוד לתיבה הרובוטית המותקנת מאחור, התיבה החדשה מותקנת צמוד למנוע ובכך משתנה מעט חלוקת המשקל: 49% על הגלגלים הקדמיים, לעומת 47% עם התיבה הרובוטית.