השמועות דיברו על גרסת דיזל שרירית ל-Q7 שתוצג בתערוכת פריז, ובאופן טבעי ציפו כולם כי רכב הפנאי המפואר של אודי יקבל את מנוע ה-V8 החדש שהוצג ב-A8. עם נפח של 4.2 ל' ו-326 כ^ס, הוא היה אמור להיות יותר ממספיק. לא לדעת מהנדסי אודי, כנראה. ההודעה לעיתונות חושפת מנוע דיזל חדש בנפח שישה ל' המפוזרים בין תריסר בוכנות (לראשונה במכונית נוסעים) שמפיק 500 כ^ס, לא פחות. מדובר בגרסה החזקה ביותר של ה-Q7 שהוצגה עד עתה, שמיישרת קו, כמעט, עם מובילי הקטגוריה – הקאיין טורבו S וה-ML63AMG של מרצדס. אבל גם אותם השניים ירגישו מובכים אל מול נתון המומנט של המפלץ החדש – 102 קג^מ (לעומת 73.5 ו-64.3 קג^מ, בהתאמה) שזמינים בין 1,750 ל-3,000 סל^ד. מהלך (91.4 מ^מ) וקוטר (83 מ^מ) הבוכנה זהים לאלו של מנוע ה-3.0 ל' V6, אולם מדובר במנוע בו הזווית בין שורות הצילינדרים עומדת על 60 מעלות בלבד, בניגוד ל-90 מעלות במנוע ה-V6. המנוע החדש גם קצר יחסית – הוא ארוך יותר ממנוע ה-V8 ב-16.6 ס^מ בלבד – מה שאפשר את התקנתו בחרטום ה-Q7. עוד פרט מעניין לגבי המנוע – הוא משתמש בהזרקת מסילה משותפת (כמובן) בלחץ חסר תקדים של 2,000 באר. לחץ גבוה יותר מאפשר שליטה מדויקת יותר בכמות ותזמון הדלק המוזרק, מה שכנראה תורם לצריכת דלק רשמית של 8.4 ק^מ לליטר (נאה ביותר ביחס לנתונים) והצהרה כי הרכב עומד בתקני זיהום האוויר יורו 5 המחמירים. אבל מי שקונה מכונית עם 500 כ^ס בדרך-כלל לא מתעניין במיוחד בנתוני זיהום אוויר (או צריכת דלק) – ששת ההילוכים בתיבה האוטומאטית (עם תפעול טיפטרוניק) מסייעים לתרגם את ההספק לביצועים, ואלו, כצפוי, מכובדים מאוד – 5.5 שניות מאפס למאה (הפורשה והמרצדס מעט זריזות יותר) ומהירות מירבית מוגבלת ל-250 קמ^ש. ה^קנקן^ זוכה כמובן גם הוא לעדכון ראוי למנוע החדש, עם פנים המזכירות את דגמי ה-S החזקים של אודי ושינויים קלים נוספים.