אתמול, ה-9/4, הציגה יפנאוטו את ה-B9 טרייבקה והצהירה על כוונותיה לייבאה לארץ. ה-SUV הקומפקטי (במונחי ארה^ב) של סובארו, מיוצר בארה^ב ומשווק שם מזה כשנה. ה-9B מתבססת של שלדה של B4 ומערכת ההנעה המתקדמת ביותר של היצרן המכונה VTD. ל-B9 מנוע בוקסר 3.0 ל' המפיק 245 כ^ס וכ-31 קג^מ, אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה יחסי העברה וכמובן מערכת הנעה כפולה-קבועה. לצד עיצוב יוצא דופן של המרכב ותא הנוסעים, משתמשת סובארו במתלה אחורי מסוג עצמות-עצה-כפולות. מבנה חריג בשימוש לתלייה אחורית. לטענת סובארו לסוג זה של מתלה (כשבחזית מקפרסון) יתרון בהנמכת מרכז הכובד ושיפור ההתנגדות להתהפכות והתנהגות הכביש. בנוסף, מצוידת ה-B9 במערכת בקרת יציבות/משיכה VDC, כריות אוויר צידיות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, DVD, ועוד אבזור רב. ה-B9 היא רכב הפנאי הראשון של סובארו המצויד בשבעה מקומות ישיבה, כאשר שורת המושבים השלישית מתקפלת לתוך רצפת תא המטען. יפנאוטו ממקמת את ה-B9 מול מתחרים כבדי משקל (ביותר מדרך אחרת) שהם וולוו XC90, במוו 5X, טוארג ו-ML ובהתאם מתמחרת את הסובארו החדשה בטווח משוער שבין 320 ל-350 אלף ₪. כלים ראשונים צפויים להגיע אלינו באוקטובר לכשיסתיים תהליך התקינה האירופאית (הכוללת פגושים, מראות, פנסים ומעט קוסמטיקה לצד הקשחת המתלים והתאמת ה-9 לטעם האירופאי).