ביום שישי פורסמו תוצאות מבחני הריסוק שערך הארגון האירופאי לארבע מכוניות – הניסן נוט, טויוטה ראב4, לנד-רובר דיסקברי 3 והשברולט קאלוס (אוויאו 5 דלתות). בניגוד למה שהתרגלנו אליו בשנה האחרונה, אף לא מכונית אחת זכתה לציון המקסימאלי, הוכחה לכך שציון של חמישה כוכבים הוא עדיין לא דבר טריוויאלי. אולם מלבד ציוני הריסוק, נתגלו בשתיים מהמכוניות תקלות בטיחותיות – בנוט זו תושבת ISOFIX למושב ילדים שנשברה בהתנגשות הצד; בראב4 כבל חיישן נקרע וגרם לפתיחה מאוחרת של כרית האוויר. שתי החברות הודיעו כי פתרו את הבעיה בדגמים שייוצרו מעתה והלאה, אולם רק ניסן הודיעה כי תוציא קריאת תיקון למכוניות ששווקו עד עתה. לקוחות טויוטה שמיהרו לרכוש ראב4, לעומת זאת, יצטרכו פשוט להשתדל מאוד לא לעשות תאונה... אותו ראב4 זכה לציון לשבח על היותו רכב הפנאי השני בהיסטוריה שמצליח להשיג ציון של שלושה כוכבים במבחן הפגיעה בהולכי רגל – הראשון היה ה-CR-V של הונדה ב-2002... הדיסקברי זכה במבחן זה לכוכב בודד, שמצטרף לציון לא מזהיר במבחן הריסוק הקדמי – 69% בלבד – לתוצאה מאכזבת למדי. מי שהצליחה לאכזב ולהפתיע בו זמנית היא הקאלוס של שברולט, השם האירופאי לאוויאו חמש דלתות. היא אומנם קיבלה את הציון הנמוך במבחן – שלושה כוכבים בלבד בהגנה על מבוגרים – אולם זה עדיין טוב בהרבה מהציון שקיבלה גרסת הסדאן במבחן בפברואר (כוכב וחצי, עם סכנת חיים לנהג). מעט מוזר בהתחשב בכך שגרסת הסדאן שנבחנה עברה מתיחת פנים משמעותית שעדיין לא הגיעה לגרסת ההאצ'בק. הנוט נבחנה במפרט שכלל ארבע כריות אוויר, תצורה שלא משווקת בארץ (הגרסה הזולה מצויידת בשתי כריות אוויר והיקרה בשש). בקאלוס שנבחנה היו שתי כריות אוויר, שבע כריות בראב 4 ושש בדיסקו. ציונים מלאים (מבוגרים\ילדים\הולכי רגל): שברולט קאלוס 3\3\2 ניסן נוט 4\3\2 טיוטה ראב4 4\4\3 לנד-רובר דיסקברי 3 4\4\1