השבוע פרסמה חברת חקרי דעת-קהל J D Power את תוצאות סקר שביעות רצון (CSI) לגבי השוק הגרמני ב-2006. כרגיל בסקרים מסוג זה נבדקה שביעות-הרצון של בעלי מכוניות בגיל שנתיים, בארבעה תחומים עיקריים כאשר החשוב בהם הוא איכות ואמינות שמקבל 30% בשקלול. בנוסף לדירוג מותגים הוענקו ציונים גם לדגמים, אשר חולקו לשבע קטגוריות. התוצאות מראות כי הגרמנים אינן מעניקים העדפה מיוחדת למוצריהם הביתיים. את הרשימה מובילים ארבעה מותגים יפניים בעוד המותג הגרמני הראשון ברשימה הוא אודי, במקום השביעי. פולקסווגן, המותג הנמכר ביותר בגרמניה, מדורגת קרוב לתחתית במקום ה-23 (מתוך 28) – ואילו סמארט נמצאת רק מקום אחד מעל האחרון. טויוטה שמרה על מקומה הראשון מאשתקד בעוד הונדה עלתה מהמקום החמישי ב-2005 לשני השנה. מאזדה ירדה מהמקום השני לשלישי ואילו סובארו ביצעה את העליה המרשימה ביותר, כאשר עלתה מהמקום ה-13 לרביעי. גם אלפא-רומיאו הראתה שיפור גדול עם עליה ממקום 24 ל-16 וציון קרוב מאד לממוצע הכללי. ירידה משמעותית, לעומת זאת, נרשמה לב.מ.וו שצנחה ממקום שלישי לשמיני בלבד ואילו סוזוקי הראתה את הנפילה הגדולה מכולן, ממקום 19 ל-26 – בדיוק אותו מקום בו דורגה בסקר המקביל לגבי השוק הצרפתי שפורסם לא מכבר. ואם כבר הזכרנו את הצרפתיות, הרי שהן מדורגות בזו אחר זו במקומות 18-20 – לגבי כל השלוש זו ירידה קלה של 2-3 מקומות לעומת 2005. ההערכה שרוכשים הגרמנים למכוניות יפניות באה היטב לידי ביטוי בדירוג הדגמים. בשש מתוך שבע קטגוריות זכו מכוניות מתוצרת יפניות, עם 4 מקומות ראשונים לטויוטה ושניים למאזדה, שגם השיגה את הציון הגבוה ביותר למכונית בודדת – מאזדה6. בשלוש הקטגוריות הקטנות, עד וכולל משפחתיות גדולות (מה שמכונה בגרמניה Upper Medium), וכן בקטגוריית רכבי הפנאי, נטלה תוצרת יפן סוויפ מוחלט של הפודיום. וולווו הצליחה לגנוב מקום ראשון בודד עבור תוצרת אירופה, עם ה-V70. יש לציין כי מותגים הזוכים לציונים גבוהים בדרך כלל כמו לקסוס, פורשה ויגואר לא דורגו בשל מדגם קטן מדי. מאותה סיבה נעדרים מהסקר מותגי ג'יפ, לנד רובר, סאאב ולנצ'יה.