ה-R10 מס` 7 על המסלול הרטוב ביום הדירוג הראשון
מירוץ הסיבולת היוקרתי מכולם, 24 השעות של לה-מאן, יצא לדרך מחר אחר-הצהריים (שידורים ביורוספורט למתעניינים, אגב). צמד מכוניות ה-R10 של אודי יזנקו לדרך כמועמדות ברורות לנצחון היסטורי ראשון של מכונית מונעת-דיזל בלה-מאן, לאחר שאתמול ביצעו את הצפוי מהן ונטלו את שתי העמדות הראשונות על הגריד, בפער ניכר מהדולקות אחריהן. ה-R10, שפותחה על-ידי אודי במטרה להיות מכונית הדיזל הראשונה שמנצחת בלה-מאן, זכתה מוקדם יותר השנה במירוץ 12 השעות של סברינג, ואתמול (יום ה') היתה המהירה ביותר על המסלול ללא בעיות.
ביום הדירוג הראשון, יום ד', הציף גשם את המסלול ואיש לא הסתכן יתר על המידה, לאור תחזית למזג אויר יבש לקראת יום ה'; על המסלול היבש לא התקשו שני צוותי אודי לשלוט במקצה הדירוג הסופי. דינדו קאפלו במכונית מס' 7 יזנק מעמדת הפול, ואילו מארקו וורנר במכונית מס' 8 היה איטי ממנו בפחות משתי עשיריות השניה. המתחרים במקומות הבאים כבר היו איטיים בשתי שניות ויותר. יש לציין כי כל אחד מששת נהגי אודי במירוץ זכה בעבר בלה-מאן לפחות פעם אחת.
אבל פיז'ו גנבה במידה מסויימת את ההצגה לאודי, עם הכרזה אתמול – בתזמון שכמובן אינו מקרי כלל – על תכניות-דיזל משלה ללה-מאן. במירוץ של השנה הבאה תתחרה פיז'ו עם מנוע דיזל V12, כמו זה של אודי, במטרה מוצהרת אחת – ללכת על נצחון. המנוע יפיק מעל 700 כ"ס ויותר מ-120 קג^מ מנפח של 5.5 ל', המקסימום המותר, ופיז'ו מתגאה בכך שהוא יצוייד במסנני-חלקיקים שמקורם במנועים סדרתיים של פיז'ו. הנפח והתצורה זהים לאלו של מנוע האודי R10, אבל התפוקה גבוהה יותר – ה-R10 "מסתפקת" ב-650 כ"ס וקצת מעל 110 קג"מ. פיז'ו בחרה, אגב, בזוית V לא שגרתית של 100 מעלות, מתוך מטרה להוריד את מרכז הכובד של המנוע. המנוע יוצג לראשונה בתערוכת פריז בספטמבר הקרוב, והמכונית מיועדת לצאת לנהיגות-מבחן ראשונות בדצמבר.