את ה-XC70 אנו מכירים כסטיישן מוגבהת עם יומרות שטח צנועות, בסגנון סובארו אאוטבק או אודי אולרוד. אבל וולוו-ארה^ב בחרה דווקא בדגם זה כבסיס למכונית-קונספט אולטרא קרבית, אשר תעמוד במרכז תצוגת וולוו בתערוכת SEMA הנפתחת היום. תערוכה זו מיועדת לאפשר ליצרני ה^אפטרמרקט^ האמריקניים להראות את יכולתם, והיצרנים השונים משתפים פעולה עימם להצגת רכבי תצוגה משולחי-רסן. ה-XC70 AT, כפי שהיא מכונה (AT = All Terrain) נבנתה בשיתוף עם סדנת ipd האמריקנית, המתמחה במכוניות וולוו. ההשראה הגיעה ממירוץ הבאחה 1000 המפרך המתקיים במדבר המקסיקני, וכמו דגמי-המירוץ המתחרים שם, גם ה-XC70 הזו אמורה להתמודד עם כל סוג שטח העומד בדרכה, פחות או יותר. כדי לעמוד במשימה עברו מכלולי השלדה שיפורים מקיפים: המיתלים קיבלו ערכת הגבהה של 10 ס^מ, כאשר בנוסף הותקנה מערכת מיתלי אוויר המספקת עוד הגבהה של עד 10 ס^מ, לפי קביעת הנהג. לכך התווספו חישוקי ^20 ענקיים נושאים צמיגי שטח רחבים במידה בלתי-שגרתית – 285/50. בנוסף לעבירות משופרת באופן דרמטי, מספקים הצמיגים הללו הגבהה נוספת ועוד הגדלה של מרווח הגחון, כשהתוצאה הסופית מרשימה גם מבחינה ויזואלית. כדי למנוע זויות-גלגול מוגזמות הותקנו מוטות מייצבים עבים, מלפנים ומאחור. מערכת ההנעה הכפולה המקורית, מבוססת האלדקס, נותרה ללא שינוי. את כל העסק מניע מנוע 2.5 ל' טורבו, שנלקח מדגמי ה-R של וולוו – אך כמובן עם שורה של שיפורים שהקפיצו את ההספק מ-300 ל-408 כ^ס, ואת המומנט ל-55.1 קג^מ מפלצתיים לעומת כ-41 קג^מ במקור. התיבה היא אוטומטית 6 הילוכים סטנדרטית כפי שמופיעה במגוון דגמי וולוו. תוספות-שטח מקובלות אחרות הן פגושים תחליפיים, כננת רבת עוצמה, סוללת פנסים על הגג, מגבה הי-ליפט ושאר ירקות.