הרודסטר של סמארט עומדת אמנם בפני הפסקת ייצורה בסוף השנה, אבל אצל סדנת EDAG הגרמנית היא מקבלת חיים חדשים בדמות מכונית-הקונספט הפתוחה הזו, המכונה בפשטות 'קונספט מס' 8'.
EDAG מתמחה בפתרונות הנדסיים מתקדמים עבור עולם הרכב; בשנה שעברה הציגה מכונית-קונספט מעניינת בשם GenX, ובין היתר סייעה ל-Keinath (שכבר איננה פעילה) בפיתוח ה-GT/C שהוצגה בז'נבה 2001. כמו כן היתה שותפה בפיתוח ה'צ'ופסטר' של רינספיד, על בסיס פורשה קאיין. עכשיו מציגה EDAG מכונית תצוגה קטנה וזולה-יחסית, בעיקר כהפגנת יכולתה לתכנן ולפתח באופן עצמאי רכב-נישה הניתן לייצור תוך שימוש במתקנים קיימים – תכנון המשלב את המוצר ומערכת הייצור כבר משלב הרעיון.
"שילוב אמיתי של אסתטיות ורווחיות", מגדירה EDAG את העקרון הלא-ממש-חדש של שימוש בעיצוב חדש על בסיס מכני קיים. על ידי שינוי פשוט יחסית של חיצוניות הרכב אפשר לפנות לנישות חדשות ולקהל-קונים שונה, וליצור פוטנציאל מכירות מחודש – במקרה של הסמארט-רודסטר המקורית, פוטנציאל שלא היה מספיק גדול כדי להמשיך את ייצורה. EDAG מציינת את העובדה המעניינת שפס הייצור של הסמארט-רודסטר בצרפת יוכל להמשיך ולפעול, מעבר למחזור החיים של המכונית המקורית – מה שיגדיר, לדברי החברה, אמת-מידה חדשה ביעילות וניצולת מערך הייצור. הקונספט מס' 8 מוצגת בפרנקפורט כדי לבדוק כיצד היא מתקבלת בקרב אנשי התעשייה והלקוחות הפוטנציאליים, ולקבל הצעות ורעיונות. המטרה היא להציג את המכונית כאבטיפוס עובד וחוקי-לכביש בתערוכת ז'נבה 2006.