הלאנסר אבולושן 9 מהווה אמנם צעד קטן למדי בהתפתחות השושלת של רפלקיות-הראלי של מיצובישי, אבל דווקא בגרסה האירופית השינויים משמעותיים למדי. עקב דרישות זיהום אוויר, האבולושן 8 העומדת בתקינה האירופית – ואשר הגיעה גם אלינו – קיבלה מנוע חלש במקצת מהגרסה היפנית: ^רק^ 265 כ^ס (וכך גם בסובארו אימפרזה STI, אגב). עכשיו מציגה מיצובישי בפרנקפורט את האבו 9 החדשה כפי שתשווק באירופה, והחדשות הטובות הן הן שהפעם אנו מקבלים את ההספק המלא – 280 כ^ס. בזכות טכנולוגיית MIVEC (תזמון שסתומים משתנה), תוספת הכוח מגיעה – כמו בדגם היפני – עם חסכון קל בדלק, בשיעור של 3%, והמכונית עומדת בתקני זיהום יורו IV המחמירים. שינוי נוסף שישמח את חובבי הלאנסר: תיבת ההילוכים כוללת עכשיו 6 מהירויות במקום חמש באבו 8. שינויים נוספים לעומת הדגם היוצא הם שימוש באלומיניום לגג ולקורות החיזוק בדלתות, דבר אשר תורם לסכון של 7.5 ק^ג במשקל; במיתלים נמצא בולמי בילשטיין משופרים וחישוקי ^17 קלים במקצת מבעבר. זאת, בנוסף לשאר השינויים שעברה האבו 9 לעומת ה-8 במערכת העברת הכוח, כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר. לצד האבו 9 (והקונספט-ספורטבק) מציגה מיצובישי גם גרסת דיזל חדשה למיניוואן החללי שלה, גרנדיס. המנוע כאן מגיע מפולקסווגן, בנפח 2.0 ל' עם 136 כ^ס – אך כנראה ללא תיבה אוטומטית, מה שמבטל את אופציית ההגעה לישראל.