חברת טאטא ההודית הציגה בתערוכת ז'נבה אב טיפוס של רכב פנאי חדש תחת השם Xover. אנשי החברה מצהירים במפורש כי הם מייעדים את האקסאובר לאירופה תוך אזכור מנועי בנזין ודיזל שיעמדו בתקן EURO 4 והתייחסות למבחני הריסוק האירופאים.
את תהליך החדירה לאירופה החלה מכונית המיני של החברה, ה'אינדיקה', שכבר משווקת באירופה תחת המותג רובר-MG. אולם לא ברור אם זה יהיה הערוץ בו תבחר החברה עברה רכב הפנאי החדש לכשיצא – על רובר נאסר לשווק רכבי 4X4 בשל הפרידה מלנד-רובר, מה גם שתשומת הלב של החברה הבריטית מופנית כרגע לשת"פ עם סין.
אורכו של האקסאובר הוא 4.85 מ' והוא מיועד לשבעה נוסעים – נתונים המציבים אותו בקטגוריה של המיצובישי פאג'רו והטויוטה לנד-קרוזר. לא סתם הזכרנו את שני אלו – למרות השם, העיצוב החלקלק (מבית IDEA האיטלקית) והצהרות החברה המדברות על "קרוסאובר" – מתחת לעור כולל רכב הפנאי ההודי מפרט שטח מלא, כולל שלדת סולם והילוך כח, רק מרווח הגחון נראה מעט מצומצם לעבודת שטח אמיתית. עוד מתחת לעור נמצא מערך מתלים נפרדים הכולל עצמות עיצה כפולות מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור. גם האבזור שהוזכר במפרט קורץ לשווקים הזרים, עם אביזרי יוקרה ובטיחות שאינם אופייניים למכוניות הודיות כמו מערכת בקרת אקלים ארבע אזורית, מערכת ABS ו-4 כריות אוויר כסטנדרט. האם זה הדגם שיחיה את יבוא טאטא לישראל? אנחנו בספק.