אמריקאית כמו קורבט, נחשקת כמו פרארי. כנראה שכל מכונית הנושאת את השם ^שלבי^ תהיה זכאית לתיאור הזה. בגיל 81, קרול שלבי עדיין משחק בצעצועים האולטימטיביים לילדים גדולים, וכמו שעשה בשנות ה-60 הוא שוב הוא גורם לבלוטות הרוק שלנו לעבוד שעות נוספות. לקראת תערוכת דטרויט האחרונה הפיק שלבי יחד עם פורד עיבוד מודרני לקוברה המיתולוגית שלו, מכונית-על אקזוטית עם מנוע אטמוספירי V10 ועיצוב אולטרה-שרירי; עכשיו מגיע תורה של ה^פורד שלבי GR-1^, למעשה מבחינה טכנית גרסת קופה של אותה קוברה אם כי קשה לזהות קשר עיצובי בין השתיים, אשר נחשפה במפגש העשירים-ומכוניותיהם-היקרות השנתי ב-Pebble Beach שבקליפורניה. ה-GR-1 משתמשת אותה שלדה של הקוברה, ובאותו מנוע V10 בנפח 6.4 ל', המפיק 605 כ^ס ללא צורך בהנשמה מלאכותית כלשהי. גם כאן המנוע קדמי וההנעה אחורית, והעיצוב הדרמטי מדגיש זאת – מכסה מנוע א-ר-ו-ך מגיע לתא נוסעים סופר-נמוך, וזנב קצר וקטום. תפיחות וחרכי תיעול אויר יוצרים מראה שרירי שאין לטעות בו. כמו בקוברה, פורד מדגישה כי למרות ההבדל בתצורה, נעשה כאן שימוש ב^ארכיטקטורה^ של ה-GT, מכונית-העל עם המנוע המרכזי שיצאה לשוק ממש בימים אלו. במלים אחרות, רכיבים רבים כגון תתי-שלדה ומיתלים משותפים, או מבוססים על רכיבי ה-GT. הנתונים הראשוניים שפורסמו מדברים על ממדים קומפקטיים יחסית במונחים של מכוניות-על: אורכה 4.41 מ', רוחבה 1.83 מ' והגובה – 1.17 מ'. בסיס הגלגלים הוא 2.54 מ'. חישוקי ^19 נושאים צמיגים במידות 275/40 מלפנים ו-345/35 מאחור. תיבת ההילוכים ידנית קונבנציונלית בת 6 הילוכים. ביצועים לא הוצהרו. ^קונספט השלבי-קוברה מדטרויט היה רק צעד קטן בתכניות שלנו להשתמש בארכיטקטורה של ה-GT^, מסביר ג'ון מייס, סמנכ^ל פורד לעיצוב. ^ה-GR-1 מהווה זינוק ענק לפנים^. נקווה שיש משמעות למלים אלו וכי, בניגוד לקוברה דור-חדש מדטרויט, המכונית החדשה אכן תיוצר – לא שמישהו בפורד מדבר כרגע על האפשרות הזו.