Active Lifestyle Sportwagon. כך, לא פחות, מגדירה וולוו את ה-V50 החדשה, שמוצגת היום בחשיפת בכורה במסגרת פתיחת תערוכת בולוניה; בעברית פשוטה אפשר לקרוא לה S40 סטיישן. ה-V הטריה יושבת על אותה פלטפורמה של ה-S (אותה היא חולקת גם עם המאזדה3 והפוקוס העתידית), ובמפתיע גם בסיס הגלגלים זהה לזה של הסדאן, 2.64 מ', ולא 2.68 מ' כמו בגרסה המוארכת של אותה פלטפורמה, המשמשת את הפוקוס C-מקס. ב-V50 נמצא גם את אותם מנועים: בנזין 5 ציל', 2.4 ל' נטולי טורבו (140 או 170 כ^ס) או 2.5 ל' T5 מוגדש בעל 220 כ^ס, וטורבו-דיזל 2.0 ל' 136 כ^ס, פרי הפיתוח המשותף של פורד ופיז'ו. הדגמים האטמוספריים מוצעים עם תיבות ידניות 5 הילוכים, ה-T5 והטורבו-דיזל – 6 הילוכים; במנועי הבנזין מוצעות גם תיבות אוטומטיות בנות 5 הילוכים (בזכות תכנון מחודש ו^רזה^ של מנועי ה-5 ציל'). נקודה לא ברורה היא גרסת AWD של ה-T5 – פרק בערכת-העיתונות הרשמית של וולוו מתייחס אליה במפורש (מדובר במערכת זהה לזו שבדגמי ה-S60 ו-V70 כפולי-ההנעה), אך בדף הנתונים הטכניים המפורט מצויינת הנעה קדמית בלבד. הנושא בבדיקה. מאוחר יותר יצורפו להיצע מנועי 4 ציל' קטנים יותר – בנזין 1.6 ל' 100 כ^ס ו-1.8 ל' 125 כ^ס, וטורבו-דיזל 1.6 ל' 110 כ^ס, גם הוא תוצאת השת^פ בין פורד לפיז'ו-סיטרואן. כמו ב-S40, העיצוב החיצוני יוצר מראה קומפקטי ו^צפוף^, אם כי לדעתנו הסטיישן יפה יותר – במיוחד מאחור, עם טיפול נעים לעין של הזנב. עיצוב הפנים דומה עד זהה – גם כאן נמצא את הקונסולה המרכזית הדקיקה והחדשנית. ה-V50 תיוצר באותו מפעל כמו ה-S40, בגנט שבבלגיה, ותצא לשוק באירופה כבר ברבע הראשון של 2004. מאוחר יותר היא מיועדת להגיע גם לארה^ב. אלינו – לא ברור.