תקציר הפרקים הקודמים: בתחילת העונה החליפו ביניהם שני האלופים היריבים, לואב וגרונהולם, את הובלת האליפות בכל זוג מרוצים. רק תאונה של לואב בראלי איטליה אפשרה לגרונהולם לתפוס את ההובלה לאורך שמונת האירועים הבאים. באחרון שבהם כשלו זוג הניצים מהשגת נקודות, וכך נותרו בהפרש של 4 נקודות לפני ראלי אירלנד החדש, אשר היה האירוע הלפני-אחרון בעונה. באירלנד נפל גרונהולם בשנית, אך לואב לא ריחם על יריבו - וניצח. כך הגיעו השניים אל הראלי האחרון של העונה בהפרש של 6 נקודות לטובת האלוף הצרפתי, אשר שם לו למטרה לזכות בתואר האליפות על חשבונו של גרונהולם, שפורש בסוף השנה. אם כן, לכאורה, ראלי בריטניה צפוי היה לעודד כסיסת ציפורניים מסיבית מצד חובבי הראלי. רצינו לראות את יצריהם של זוג האלופים מאפילים על כל הגיון וגורמים לשניהם ללכת עד הסוף – הכל או לא כלום. אולי היה זה כך בימים עברו, אבל לא אצל שני האלופים המתונים ביותר שראינו זה שנים. השניים לא חלמו אפילו לסכן את הסיכוי לאליפות (אחרונה אצל גרונהולם, רביעית ברצף אצל לואב). עבור לואב היה זה בוודאי קשה במיוחד – המטאור הצרפתי רגיל ללחוץ תמיד עד הסוף, ועבורו לקיחת משנה זהירות משמעו ויתור על ניצחון אפשרי בהחלט. אבל גם הוא הבין היטב כי טעות קטנה עלולה לעלות לו בתואר כולו, וכך לא ניסה לזכות בראלי אלא רק לשמור על מרחק מספק מגרונהולם. זה השני לא יכול היה לוותר על הסיכוי שלואב ייכשל, ונאלץ להרגיע את הקצב מעט בכדי שלא להסתכן בשגיאה בעצמו. כך הותירו השניים את המרוץ בידיו של מיקו הירבונן, אשר לא הוגבל על ידי דבר וזכה ללחוץ כמה שרצה. הוא ניצח בחמישה סטייג'ים בתחילת המרוץ ושמר לכל אורך הדרך על מיקומו בהפרש של כ-40-30 שניות מגרונהולם. לואב התמקם שלישי בהפרש של דקה ומחצה ופטר סולברג מסובארו סיים את הראלי במקום הרביעי, כשלוש דקות מאחור. בהמשך הטבלה ניצבו דניאל סורדו מסיטרואן, מתיו וילסון מסטובארט-פורד, כריס אטקינסון מסובארו ומנפרד סטוהל מקרונוס-סיטרואן. הסיפור המעניין של הראלי היה שייך לשני הנהגים של קבוצת סטובארט-פורד. הנינג סולברג ויארי-מאטי לאטוולה נתקלו בבעיות ביום הראשון של הראלי, אשר נבעו מתנאי מזג האוויר הקשים. סערות גשמים לאורך הראלי גרמו לקשיים בראות ולהצטברות בוץ על השמשה אצל נהגים רבים, אבל עבור שני אלו התלווה לתנאים גם כשל מכני שהרס את סיכוייהם לנקודות בראלי. סולברג סבל מחימום תקול ולא יכול היה לראות דבר עקב אדים שהצטברו על השמשה הקדמית שלו. כתוצאה הוא איבד כ-20 דקות בשני הסטייג'ים המסיימים של היום הראשון. מגבי מכוניתו של לאטוולה לא עבדו כראוי והמחסור בראות גרם לאיבוד שליטה ותאונה קלה בסטייג' 6. אחרי התאונה הפסיקו המגבים לעבוד כליל. לאטוולה, מחליף אפשרי לגרונהולם בקבוצת פורד, נאלץ לדדות עד לסיום הסטייג' ולאבד 10 דקות. הוא כיפר על התקלה בעשרה ניצחונות בקטעי דירוג בשני ימי התחרות האחרונים, אך סיים במקום העשירי בלבד. לואב, אב גאה (החל מ-19 בנובמבר), משלים ארבע שנים כאלוף העולם בראלי ומשווה את שיאו של טומי מאקינן מ-96'-99'. במספר הנצחונות הכולל הוא עקף את מאקינן מזמן, וניצב על 37 בסך הכל. מרקוס גרונהולם פורש השנה ללא אליפות שלישית, אך עם 30 נצחונות מאחוריו ו-150 מרוצי ראלי במסגרת ה-WRC בקריירה בת 20 שנים. קבוצת פורד השלימה בהצלחה אליפות שנייה, הרבה בזכות גרונהולם, ובשנה הבאה מצפה לה קרב קשה הרבה יותר. דירוג ראלי בריטניה: 1. מיקו הירבונן (פורד) – 3:22:50.9 (10 נק') 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 15.2+ (8 נק') 3. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 1:33.0+ (6 נק') 4. פטר סולברג (סובארו) – 2:57.3+ (5 נק') 5. דני סורדו (סיטרואן) – 3:14.3+ (4 נק') 6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 7:32.9+ (3 נק') 7. כריס אטקינסון (סובארו)– 8:29.5+ (2 נק') 8. מנפרד סטוהל (קרונוס-סיטרואן) – 8:54.6+ (1 נק') דירוג נהגים סופי: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 116 נק' 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 112 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 99 נק' 4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 65 נק' 5. פטר סולברג (סובארו) – 47 נק' 6. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 34 נק' 7. יארי-מאטי לטוולה (סטובארט פורד) – 30 נק' 8. כריס אטקינסון (סובארו) – 31 נק' דירוג קבוצות סופי: 1. פורד – 212 נק' 2. סיטרואן – 183 נק' 3. סובארו – 87 נק' 4. סטובארט M-sport פורד – 81 נק' 5. OMV קרונוס סיטרואן – 45 נק'