נתחיל מהסיכום: מרקוס גרונהולם הגיע לראלי אירלנד כמוביל האליפות, ארבע נקודות לפני סבסטיאן לואב, יריבו הגדול ואלוף שלוש השנים האחרונות. הראלי נגמר מבחינתו רק ארבע סטייג'ים מנקודת ההתחלה, וללואב רק נותר לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב – לנצח. נהיגה זהירה ובטוחה של הירבונן הניבה לפורד תואר שני ברציפות – אירוע אחד לפני סיום העונה. זהו הראלי הראשון במסגרת ה-WRC אותו מארחת אירלנד, והחמישי במספר השנה שמתקיים על אספלט. מרוצי ראלי אינם חדשים לאי הקטן – להפך – הוא ''סובל'' מצפיפות אוכלוסין רבה בתחום נהגי הראלי, וגם עשרות המרוצים המתרחשים בשטחו אינם מספיקים בכדי לרצות את כל המתחרים והאוהדים. באירלנד יש את הריכוז הגדול ביותר בעולם של מכוניות WRC מ''יד שנייה'' ושל מכוניות גרופ N מדגמים שונים – מאות מכוניות על שטח לא הרבה יותר גדול משל ישראל ועם אוכלוסיה קטנה עוד יותר. לראלי האספלט הזה, שהוא האירוע המוטורי הגדול ביותר שאירלנד ראתה בשנים האחרונות, מאפיינים רבים של ראלי עפר – הכבישים סדוקים, צרים ומלאי מהמורות. בצירוף עם סיכוי לגשם זה מתכון לצרות אם משתמשים בכיול אספלט סטנדרטי. הפתרון הוא להשתמש בצמיגים מתאימים לאספלט, אבל עם מתלים מעט רכים יותר ובעלי מהלך ארוך יותר. כך האחיזה מקסימלית והיציבות משופרת לאורך המשטחים הבעייתיים לנהיגה. את הראלי פתח גרונהולם בסערה – הוא הציג את הזמנים הטובים ביותר באימון המוקדם וניצח את הסופר-ספיישל-סטייג' הראשון. משם הכל הלך והתדרדר. בסוף הסטייג' הרביעי איבד הנהג הפיני את אחיזת הפוקוס שלו תחת בלימה חזקה ופגע במעקה בטון. הפגיעה הייתה בצד הנהג ועוצמתה קרעה את הגלגלים השמאליים של הרכב ממקומם. גרונהולם והנווט שלו לא נפגעו, אך מוביל האליפות התעלף לכמה רגעים ונלקח לבית החולים לבדיקות. מעניין לציין כי תאונה דומה קרתה לו רק שבועות מספר קודם לכן, בראלי יפן, וגם אז היה זה בקטע הדירוג הרביעי. אירלנד הייתה רעה לא רק לגרונהולם. באותו הסטייג' סבלו אטקינסון ופונס, שני נהגי סובארו, מתאונות שהובילו לעיכוב משמעותי אצל הראשון, והפסקת האירוע עבור השני. בסטייג' 8 נתקע הנינג סולברג בעץ ונאלץ להפסיק גם הוא את התחרות. בסטייג' 11 סבל גם מנפרד סטוהל מתאונה, אך הצליח להמשיך לאחר איבוד זמן רציני. כמה סטייג'ים לאחר מכן הוא התנגש במחסום בטון עקב טעות בדפי הניווט, והראלי שלו נגמר. ולואב? הוא הוביל לאורך מרבית הראלי וסיים אותו במקום הראשון, הרבה לפני מתחריו. בהתחלה הוא עוד חשש מאיבוד שמן באחד מבולמי הזעזועים, אבל לאחר טיפול העניין סודר והוא הפך לבלתי מנוצח. בן קבוצתו סורדו עוד נתן לו פייט לאורך היום הראשון, אבל בקטע 12 שהתקיים ביום השני הוא איבד כ-20 שניות והפער בין השניים הלך וגדל עד ליותר מ-50 שניות בסוף הראלי. את המקום השלישי איכלס נהג צעיר וטרי – יארי-מאטי לטוולה בן ה-22 קיבל סוף-סוף את הפודיום הראשון בקריירה, לאחר שזה נלקח ממנו בתאונה קשה בראלי יפן. באשר להירבונן, הוא לא נהנה במיוחד מהראלי והזמנים שלו הראו זאת היטב. הוא השתרך הרבה מאחורי שתי הסיטרואנים ורוב הזמן נלחץ במקום הרביעי – קצת מתחת ללטוולה וקצת מעל סולברג. למזלו הוא הצליח לסיים כך את הראלי, מכיוון שזה היה בדיוק המקום בו היה צריך להיות בכדי לספק לפורד את הניקוד הנחוץ לאליפות. בהמשך הטבלה ניצבו פטר סולברג, גאי וילקס הבריטי, מתיו וילסון מסטובארט-פורד וגארת' מקהייל האירי. הפרישה של גרונהולם הובילה למהפך דרמטי בטבלת האליפות. לואב מוביל כעת ב-6 נקודות על יריבו, וסיכוייו לתואר רביעי ברציפות גדולים בהחלט עם ראלי אחד לסיום. פורד, לעומת זאת, יכולה כאמור לנוח על זרי הדפנה. גם אם שני נהגיה לא יצלחו (חס וחלילה) את ראלי בריטניה, היא תזכה לתואר האליפות השנתי. גם המקום השלישי של לטוולה ישמח רבים בקבוצה המשנית של פורד, סטובארט. היא עברה כעת את סובארו בדירוג בנקודה אחת, לקראת הראלי המסכם שיתקיים בסוף החודש. דירוג ראלי אירלנד: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:01:39.2 (10 נק') 2. דני סורדו (סיטרואן) – 53.4+ (8 נק') 3. יארי-מאטי לטוולה (סטובארט-פורד) – 1:48.2+ (6 נק') 4. מיקו הירבונן (פורד) – 2:17.7+ (5 נק') 5. פטר סולברג (סובארו) – 2:55.8+ (4 נק') 6. גאי וילקס (סובארו פרטית) – 5:57.9+ (3 נק') 7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד)– 10:04.9+ (2 נק') 8. גארת' מקהייל (פורד פרטית) – 11:08.3+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 15 מרוצים: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 110 נק' 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 104 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 89 נק' 4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 61 נק' 5. פטר סולברג (סובארו) – 42 נק' 6. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 34 נק' 7. יארי-מאטי לטוולה (סטובארט פורד) – 30 נק' 8. כריס אטקינסון (סובארו) – 29 נק' דירוג קבוצות אחרי 15 מרוצים: 1. פורד – 194 נק' 2. סיטרואן – 173 נק' 3. סטובארט M-sport פורד – 80 נק' 4. סובארו – 79 נק' 5. OMV קרונוס סיטרואן – 43 נק'