חדי הזכרון ביניכם זוכרים אולי את הפרארי F430 המשופרת של נוביטק-רוסו (Novitec Rosso) עליה סיפרנו לפני כשנתיים. אז הציעה נוביטק חבילת שיפורים שכללה תגבור המנוע באמצעות זוג מגדשי-על, אשר העלו את ההספק מ-490 ל-636 כ^ס. זה כנראה לא ממש הספיק כי בשנה שעברה הוציאה נוביטק-רוסו גרסה משופרת של קיט-הסטרואידים, כאשר ההספק המירבי כבר עלה ל-707 כ^ס. עכשיו מציעה הסדנה הגרמנית את השיפורים הצנועים שלה גם לגרסה קלת-המשקל והקרבית יותר של ה-F430, הסקודריה. הופסת צמד מגדשי-העל מעלה כאן את ההספק מ-510 כ^ס ל-717, שיפור של כ-40%, בעוד המומנט המירבי מטפס ב-54% ומגיע ל-73.5 קג^מ! להבדיל ממנועי טורבו, מנוע ה-V8 של פרארי בתוספת מגדשי-העל המכניים שומר על אופיו אוהב-הסל^ד: שיא ההספק מגיע ב-8,350 סל^ד ושיא המומנט – ב-6,250 סל^ד. אם תרצו להוסיף את ערכת המגדשים הזו לכל F430 שברשותכם, התענוג יעלה לכם 47,000 אירו. בתמורה לכך תזכו לביצועים דרמטיים: זמן התאוצה ל-100 קמ^ש מתקצר אמנם רק בעשירית השניה (ל-3.5 שנ'), כנראה כי קצת קשה לזנק מהמקום עם כל כך הרבה כוח, אך מכאן ואילך הפערים הולכים וגדלים. ל-200 קמ^ש תגיעו אחרי 10.1 שנ' בלבד, ול-300 קמ^ש – בתוך 26.1 שניות. אם תבחרו ביחס העברה ארוך שמציעה נובטיק-רוסו, המהירות המירבית מטפסת מ-320 קמ^ש ל-348. כמובן שלא תרצו להשאיר את הסקודריה שלכם נראית סטנדרטית כמו כל שאר הסקודריות בשכונה, ולכן מציעה נוביטק-רוסו חישוקי ^20 רחבים במקום ה-^19 הסטנדרטיים, עבורם מציעה פירלי צמיגים שתוכננו במיוחד למכונית במידות 235/30 מלפנים ו-325/25 מאחור. עוד מוצעים קפיצים מונמכים, יחד עם מערכת הרמה הידראולית שמגדילה בלחיצת כפתור את מרווח הגחון ב-4 ס^מ ותורמת בכך לשימושיות היומיומית. ב-80 קמ^ש מורדת המכונית לגובה הרגיל אוטומטית, באם הנהג לא ביצע זאת בעצמו. רוצים עוד? יש גם הגה מיוחד עם תחתית שטוחה, ומנופי תפעול הילוכים ארוכים מהמקוריים ונוחים יותר לשימוש. לא חסרים כמובן כל מיני פרטי קוסמטיקה שאת חלקם ניתן לראות בתמונות שכאן.