בסוף השבוע שעבר הכריזה אודי על גרסה חדשה ושרירית של ה-TT. הקופה/רודסטר שעיצובה עדיין עוצר מבטים מקבלת את מנוע ה-3.2 ל‘ V6 צר-הזוית של הגולף R32 (וגם הפייטון והטוארג), אך בהספק מוגדל מ-240 ל-250 כ"ס. המנוע מתקדם בזכות עצמו, עם תזמון משתנה לשסתומי היניקה והפליטה, וסעפות יניקה משתנות. בזכות זאת, עומד המנוע ביחס-דחיסה גבוה ומספק את המומנט המרבי שלו, 32.7 קג"מ, נמוך בסקלת הסל"ד ועל-פני טווח רחב, בין 2,800 ל-3,200 סל"ד.
אבל החידוש המעניין בסופר-TT החדשה איננו המנוע – אחרי הכל, לא מדובר בתוספת כוח ענקית יחסית לגרסת ה-225 כ"ס של מנוע ה-1.8 טורבו הנוכחי (אם כי ברור שמדובר במנועים בעלי תכונות שונות מאד). גם הביצועים אינם מהפכניים – 0 ל-100 ב-6.4 שניות (לעומת 6.6 שניות לגרסת ה-225 כ"ס) ומהירות מרבית המוגבלת ל-250 קמ"ש לעומת 243 (למי שמתפלא על נתון התאוצה יחסית להספק נזכיר כי ה-TT הזו מצויידת בהנעת קוואטרו, לכל ארבעת הגלגלים, דבר הגורם לאבדן כוח וביצועים יחסית להנעה אחורית או קדמית). מה ששונה באמת היא תיבת ההילוכים. מדובר בתיבה חדשה בת 6 הילוכים המוגדרת על-ידי אודי כ"תיבת ספורט אוטומטית" אם כי למעשה מדובר בתיבה ידנית (מכנית) ממוחשבת – הראשונה מסוג זה אצל אודי. הכינוי של אודי לתיבה זו הוא DSG, או Direct Shift Gearbox. כאמור, זו תיבה מכנית בבסיסה (דהיינו עם גלגלי-שיניים ומצמד), עם בקרה ממוחשבת על פעולת המצמד והחלפת הילוכים. החידוש הוא בפתרון הטכני שמצאה אודי לסוגיית החלפת ההילוכים. התיבה מצויידת לא במצמד אחד אלא בשניים (הממוקמים זה בתוך זה לחסכון במקום; ראה איורים משמאל). כוח המנוע מועבר דרך המצמדים הללו לשני צירים, הנעים זה בתוך זה; האחד מניע את הילוכים 1, 3 ו-5, השני את הילוכים 2, 4 ו-6. בעת שהילוך אחד משולב, המצמד הקשור לציר-ההנעה שלו משולב. לקראת נקודת החלפת ההילוך, גלגלי השיניים של ההילוך הבא בתור – השייך לציר-ההינע השני – משולבים, אך המצמד שלו נותר מופרד. בעת החלפת ההילוך מועברת פקודת הפרדה למצמד של ההילוך המשולב, ופקודת הצמדה למצמד של ההילוך הבא. ניתן לשלוט במדוייק על אופן פעולת המצמדים, כדי לקבל החלפת הילוך חלקה וזורמת כמו בתיבה אוטומטית רגילה – או, בעת נהיגה ספורטיבית, החלפה יותר מהירה שעדיין תהיה – לדברי אודי – חלקה ורציפה. בכל מקרה אין בעיה לבצע את ההחלפה תחת כוח מלא.
תיבת ההילוכים בעלת שני מודי-פעולה אוטומטיים – רגיל (D) וספורט (S),. בנוסף, לנהג אפשרות שליטה ידנית על החלפת ההילוכים באמצעות בורר הילוכים במיקום קובנציונלי, או באמצעות לחצנים על ההגה המזכירים במיקומם את מערכת ה"סלהספיד" של אלפא-רומיאו. ניתן לעבור למוד ידני מכל מוד פעולה אוטומטי, מבלי להסיט ידיים מההגה.
נקודה היסטורית מעניינת: אודי מספרת כי הטכנולוגיה המדוברת נוסתה עוד ב-1985, על-ידי נהג הראלי האגדי של אודי באותה תקופה, וולטר רוהל.
חיצונית, נבדלת ה-TT החדשה בספוילר אחורי גדול יותר, בחצאיות עמוקות יותר ופתחי יניקה ו"זימים" מוגדלים.
תחילת שיווק הגרסה החדשה מיועדת לאמצע 2003.