TH!NK סיטי. טווח מוגבל וזמן טעינה ארוך הביאו לחיים קצרים
חברת פורד הודיעה כי החליטה לסגור את חטיבת TH!NK. מדובר במכונית חשמלית עירונית שהיתה אמורה להציע פתרון לבעיות זיהום הסביבה וחסכון בדלק. העדר תמיכה ממשלתית בפרוייקט, כמו גם ביקוש נמוך, הביאו להחלטה על סגירת הברז. עד עתה השקיעה פורד כ-125 מיליון דולר בפרוייקט. מקור הפרוייקט הוא חברה שבדית שנרכשה על-ידי פורד ב-1999, כחלק מהשקעת הקונצרן במציאת פתרונות תעבורה אלטרנטיביים. הדגם שמיוצר בשבדיה מכונה TH!NK City (בתמונה הראשית); יעד המכירות המקורי היה 5,000 מכוניות בשנה, אבל סך כל המכירות עד עתה בקושי עבר 1,000 יחידות).
בנוסף, החלה פורד בשנה שעברה לייצר בדטרויט את ה-TH!NK Neighbor, הדומה יותר לעגלת גולף חשמלית. המפעל מסוגל לייצר 10,000 "שכנים" בשנה, אך בפועל נמכרו פחות מ-2,000. הביקוש הנמוך למכוניות מסוג זה אינו מפתיע, עקב מגבלות פרקטיות קשות. טווח הנסיעה של ה-City, למשל, הוא כ-85 ק"מ, וזמן הטעינה הנדרש הוא 6 שעות.
"השורה התחתונה היא שאנחנו לא מאמינים במכונית חשמלית טהורה ככיוון עתידי לאמצעי תחבורה המוני", אמר נציג פורד. למסקנה זו, אגב, הגיעה גם ג'נרל מוטורס: בשנות ה-90 השקיעה GM למעלה ממיליארד דולר בפיתוח מכונית חשמלית בשם EV1; גם במקרה זה, מגבלות פרקטיות של טווח מוגבל וזמן טעינה ארוך גרמו לביקוש נמוך, והייצור הופסק לפני מספר שנים.