רנו Z.E. קונספט בפריז. תצלום: UnitedPictures
אם תרצו, אפשר לקרוא לרכב-קונספט זה "קנגו העתיד". מדובר ברכב חשמלי יעיל וידידותי-למשתמש – כך אומרת רנו - המבוסס באופן כללי מאד על הקנגו בי-בופ הקטן. הממדים קומפקטיים, עם אורך כללי של 3.95 מ' בלבד ובסיס גלגלים של 2.41 מ'. ממד גובה נאה של 1.85 מעניק מרחב פנים רב.
תערוכת פריז: רנו Z.E. קונספט
צילום: מנהל
במרכב החיצוני נעשה שימוש בצבע מחזיר-חום, חומרים מבודדים ומשטחים גדולים כדי לצמצם ככל הניתן שינויים בטמפרטורה. הפנלים החיצוניים מתפקדים כמו מיכל-תרמוס גדול: מדובר בשתי שכבות עם אוויר ביניהן כגורם מבודד. פנלים סולריים בגג הרכב מספקים אנרגיה לוויסות הטמפרטורה ובעיקר לקירור פנים הרכב – בונוס גדול כאשר הרכב עומד, שכן טמפרטורת תא הנוסעים נותרת נעימה ואין צורך להשתמש יתר על המידה במערכת בקרת האקלים, המבזבזת אנרגיה רבה. אותה מערכת בקרת אקלים תוכננה כדי לספק נוחות מרבית לנוסעים על ידי חימום או קירור ישירים, תוך הפחתת הצורך בקירור שאר חלל הרכב. ננקטו אמצעים שונים לחסכון באנרגיה, כמו חישוקי-דיסק מלאים המקטינים את הגרר האווירודינמי. הפנסים, כולל הראשיים הם מסוג LED חסכוני באנרגיה. ברשימת הציוד הנכלל במפרט נמצא טלפון סלולרי F480 מתוצרת סמסונג, הממוקם בלוח המחוונים.
תערוכת פריז: רנו Z.E. קונספט
צילום: מנהל
המכשיר הנייד משמש לאספקת מידע שוטף לנהג כגון מיקום תחנות טעינה למצברים, ומשמש גם כמערכת ניווט. רוצים עוד? בתא המטען אפשר למצוא קטנוע חשמלי מתקפל קטן הנטען ישירות ממערכת החשמל של הרכב. הגעתם לאזור עירוני צפוף? שולפים את הקטנוע והרי אתם ניידים.
את ההנעה מספק מנוע חשמלי כאמור, בהספק מירבי של 95 כ"ס ומומנט מירבי של 23 קג"מ. מערך מצברי ליתיום-איון בקיבולת שלא צוינה מספק את האנרגיה. חישוקי ה-Z.E. הם בקוטר "21, עם צמיגים במידה 245/35... רנו יודעת להזכיר לנו כי נחתמו כבר הסכמים עם מספר מדינות (כולל ישראל כמובן) לאספקת מכוניות חשמליות, אבל איכשהו לא נראה לנו שהן יראו ככה. וגם לא יהיו להן חישוקי "21.