לפני שאתם מרטיבים בריר את המסך ואת המקלדת, חשוב להסביר כי האסטוק (Estoque), המכונית המהממת שהוצגה אתמול בערב במסגרת אירוע קדם-תערוכת-פריז של למבורגיני, היא קונספט בלבד. אין לה אפילו מנוע ספציפי, והכי רחוק שלמבורגיני מוכנה ללכת בהצהרותיה הוא לומר כי האסטוק מספקת אינדיקציה ברורה לעתיד, כי היא מבוססת על רעיון טכני בר-ייצור וכי היא מציגה אחת ממספר אפשרויות למשפחה שלישית בהיצע הדגמים של מותג האקזוטיקה האיטלקי. "בשלב זה", אומרת ההודעה לעיתונות, "לא התקבלו כל החלטות לגבי קו-דגמים שלישי ככלל, או לגבי האסטוק בפרט".האסטוק בהצגה הרשמית, אתמול בערב בפריז
ועכשיו, אחרי ההסתייגות החשובה הזו, אנו מוכנים להתעלף יחד אתכם. אחרי כל הטיזרים שפיזרה למבורגיני בשבועות האחרונים כדי לעורר לנו את התאבון, מוכרחים להודות שהאיטלקים שיחקו אותה – ובהזדמנות גם העניקו ליריבים הגרמנים משטוטגרט איזו סנוקרת קטנה של יחסי ציבור. רק תראו כמה זמן לוקח לפורשה להביא את הסדאן שלה, הפאנאמרה, לכדי שלב של הצגה ראשונית – זה אמור לקרות רק בתערוכת ז'נבה בעוד בפרהסיה, עם הרבה פחות טרראם, רעש וצלצולים. ולפחות לפי תצלומי הריגול של הפאנאמרה, התוצאה של למבורגיני הרבה, הרבה יותר יפה.
רגע, רגע: סדאן מתחרה? לא אמרנו לפני שתי פסקאות שמדובר במכונית קונספט נטו? אכן כן, אבל אנחנו מוכנים להרחיק לכת ולהצהיר כי לדעתנו כן, למבורגיני תייצר את האסטוק ותביא אותה לשוק כתשובה לפורשה פאנאמרה ולאסטון-מרטין ראפיד. ימים יגידו אם אנו צודקים, אבל בינתיים נסתפק בדברים האלו ונעבור לחדשות בהרחבה.
ובכן האסטוק היא הסדאן הראשונה אי-פעם של למבורגיני, אבל ליצרן האיטלקי יש הגדרה משלו לסדאן הזו: בתיאור המכונית מבהירה למבורגיני כי "סדאן" מתייחס למספר הדלתות יותר מאשר לאופייה של האסטוק. אפילו סדאן-ספורט אינו ביטוי מספק. למבורגיני מעדיפה את ההגדרה "מכונית-ספורט בעלת 4 דלתות", אשר שומרת אמונים למקורותיה. "קיצונית, בלתי מתפשרת ואיטלקית באופן שאי אפשר לטעות בו", לשון ההודעה לעיתונות. המעצבים העניקו לאסטוק פרופורציות יוצאות דופן. היא משתרעת על בסיס גלגלים ענק של 3.01 מ' ואורכה הכללי 5.15 מ', כאשר ממד הרוחב הוא 1.99 מ' – אבל ממד הגובה הוא 1.35 מ' בלבד. בתוך הממדים הללו יש שפע מקום לארבעה נוסעים, כל אחד מהם במושב-ספורט נפרד. המנוע ממוקם לפני ציר הסרן הקדמי – מיקום מרכזי-קדמי – לחלוקת משקל אופטימלית. ההנעה, כמקובל בימים אלו אצל למבורגיני, היא כפולה. את ההנעה יוכל לספק מנוע ה-V10 של הגייארדו, או לחילופין מנוע V8 מוגדש-טורבו ואף יחידת-כוח היברידית על בסיס מנוע V8.
נזכיר עוד כי כמיטב המסורת של למבורגיני, גם שמה של הסופר-סדאן הזו קשור לעולם מלחמות השוורים, Estoque היא החרב החדה-כתער (באורך כ-90 ס"מ, אגב) המשמשת את המטאדורים בזירת קרבות השוורים.
בהמשך אנו מקווים להביא לכם תצלומים נוספים של האסטוק מהתערוכה עצמה. עד אז תסתפקו בתמונות שכאן. יש לכם אישור לפנטז...