שימו לב היטב לטקסט הגדול המלווה ידיעה זו. מה כתוב בה? ובכן מדובר במספר רישוי בריטי תמים, THE 571G, הבנוי לפי המנהג בבריטניה משילוב ספרות ואותיות. אבל עם קצת דמיון, אפשר לקרוא זאת קצת אחרת: THE STIG, הלא הוא "הסטיג", נהג-המבחן המסתורי והמשעשע של תכנית הטליביזיה הפופולרית "טופ גיר".
צילום: מנהל
זהותו של הסטיג היא סוד כמוס הנשמר בקנאות (ומהווה נושא לספקולציות רבות), הוא חובש תמיד קסדה עם משקף כהה והוא מעולם אינו מוציא מילה מפיו, אך למרות זאת הוא אחד הכוכבים האהובים של "טופ גיר", תכנית הרכב המוכרת והנצפית ביותר בעולם. הסטיג המקורי ("הסטיג השחור"), נהג המירוצים פרי מקארת'י, פוטר למעשה מתפקידו לאחר שחשף את זהותו השמורה בקנאות, והוחלף בסטיג חדש הלבוש לבן.
אצל הבריטים יש מסורת קבועה וארוכת-שנים של לוחיות-רישוי "אישיות", כאלו ששילוב האותיות והספרות שלהן יוצר מילה או שם בעלי משמעות. גם לרכב חדש ניתן להזמין מספר בתצורה הסטנדרטית לפי דרישה (כל עוד הוא עונה לפרמטרים מסויימים ואינו נמצא בשימוש), ותקנות התעבורה הבריטיות מותירות מרחב תמרון נדיב במבנה התווים בלוחית. התוצאות לעתים קרובות משעשעות מאד. בבריטניה קיים מסחר ער בלוחיות רישוי, אשר בניגוד למקובל אצלנו ובמדינות אחרות ניתנות שם להעברה מרכב לרכב. בשנה שעברה נמכרה למשל לוחית הרישוי CEO 1 באיביי הבריטי תמורת 154,000 ליש"ט, מעל 300,000 דולר (CEO – מנכ"ל או יו"ר חברה). ואילו בתחילת השנה רכש אפזהל קאהן (Kahn), בעל חברות העיצוב ושיפורי הרכב הנושאות את שמו, את מספר הרישוי F1 תמורת סכום שיא של כל הזמנים – 440,000 ליש"ט! קודם לכן ניסו ללא הצלחה לשים את ידם על הלוחית הנחשקת ברני אקלסטון, הבוס של מירוצי פורמולה 1, ונהג העבר אדי אירוויין. מדובר, אגב, בלוחית שנרשמה לראשונה ב-1904. בשיא הקודם, אגב, החזיקה לוחית הרישוי M1 שנמכרה במכירה פומבית ב-2006 תמורת כ-330,000 ליש"ט. בעתיד הקרוב אמורה לצאת למכירה לוחית הרישוי הבריטית הישנה ביותר, A1, והיא צפויה לשבור שוב את השיא.
על כל פנים, משרד הרישוי הבריטי ערך בשבוע האחרון מכירה פומבית של מספרי רישוי במשך 3 ימים תמימים, וצירוף האותיות THE 571G משך את עיניהם של רבים, ויותר מתריסר איש השתתפו באופן פעיל במכירה. הלוחית הועמדה למכירה עם מחיר-מינימום (Reserve) צנוע של 400 ליש"ט, אך בתום מאבק עז זכה בה סוחר מכוניות לונדוני אשר שילם לא פחות מ-10,690 ליש"ט. הוא כבר הצהיר כי בכוונתו לרכוש קסדה לבנה בדיוק כמו זו של הסטיג האמיתי...