ההודעה לעיתונות שהוציאה אודי ב-6 ליוני, כשבוע לפני המירוץ בלה-מאן, היתה כמעט נבואית. "אמינות וצריכה נמוכה יהיו גורמים חשובים", נכתב בפירוט הנקודות החשובות למירוץ הממשמש ובא. באותה הודעה ציינה אודי בגילוי-לב כי ה-R10 כבר אינו אב-הטיפוס המהיר ביותר על המסלול, "לפחות לא על פני הקפה בודדת". עובדה זו הומחשה היטב עם ביצועיהם המצוינים של המתחרים מפיז'ו: ה-908 HDI השנה הוכיחה את יכולתה בסדרת ה-LMS כאשר זכתה בכל שלושת המירוצים עד עתה, והקבוצה הצרפתית שלטה במבחני הדירוג ללא עוררין כאשר שלושת מכוניותיה תפסו את המקומות הראשונים, בפערים ניכרים משלושת צוותי אודי. כפי שדיווחנו, מהירותן של מכוניות פיז'ו במבחנים המוקדמים ובמקצי הדירוג היתה כמעט דמיונית, כשההקפה המהירה ביותר טובה כמעט ב-8 שניות תוצאת הפול-פוזישן שנקבעה על ידי פיז'ו עצמה בשנה שעברה.המנצחים, יוטנר ואולריךעל רקע זה, הצהרותיו של ראש קבוצת אודי, ד"ר וולפגנג אולריך, טרם המרוץ נראו אופטימיות במקצת. הוא אמנם הודה כי "המתחרים שלנו חזקים מאד ומכינים עצמם בצורה יסודית ביותר למרוץ" וכי הלה-מאן השנה צפוי להיות הקשה ביותר של קבוצת אודי עד היום: "זהו אתגר עצום עבורנו", אמר – ובו זמנית הצהיר כי עדיין המטרה היא לנצח שוב. דומה כי לא רבים העניקו סיכויים של ממש לאודי לעשות זאת.
מה שהתפתח על המסלול היה חלומו של כל חובב מירוצים: קרב צמוד ורב-תהפוכות, תחרות ארנב-וצב קלסית כאשר מכוניות פיז'ו מהירות בבירור משלישיית האודי. אבל כבר בשלב מוקדם היה ברור שזה לא הולך להיות טיול עבור הקבוצה הצרפתית: למרות הובלה מוקדמת של ה-908 המהירה ביותר, מס' 8 של איש הפול סטפן סאראזן יחד עם פדרו לאמי ואלכס וורץ, ומפעם לפעם המכונית-האחות מס' 9, הצליחה האודי המובילה – צוות מס' 2 עם טום קריסטנסן, אלן מקניש ודינדו קאפלו – לשמור על פער קטן יחסית. האודי אף נטלה את ההובלה מספר פעמים להקפה או שתיים בכל פעם שהפיז'ו נכנסו לפיטס, בקצב גבוה משל אודי – בדיוק לפי הצפי.
הצרות של פיז'ו החלו כאשר ה-908 המובילה, מס' 8, נכנסה לפיטס אחרי כשעתיים עם בעיות בתיבת ההילוכים. כ-20 דקות לאחר מכן חזרה המכונית למסלול לאחר שאיבדה 7 הקפות קריטיות. היה זה אות לבאות. קצת לאחר מכן חויבה הפיז'ו מס' 9 על ידי הנהלת המירוץ להכנס לפיטס לאחר שפנסיה לא עבדו, בניגוד לתקנות המחייבות פנסים פועלים כל הזמן. הפעם כבר קיבלה האודי מס' 2 את ההובלה למשכי זמן ארוכים יותר תוך שהיא נאבקת לסירוגין מול הפיז'ו מס' 7 ו-9. בינתיים, ניהל מאחור הצוות של פיז'ו מס' 8 מאבק הירואי לחזור לענינים, כאשר תוך כדי כך מנפץ סטפן סאראזן את שיא המסלול ומציב אותו של 3:19.4 ד', תוצאה מדהימה שאינה רחוקה משיא המסלול האבסולטי של 3:18 שנקבע על-ידי פורשה 917 ב-1971 – כאשר מסלול הלה-מאן לא כלל את שני השיקיינים בישורת הראשית!
במרוצת הלילה התממשה תחזית מזג האוויר עם הגעת הגשם, שהפך את המסלול החלקלק לזירת קרב ואת בחירת הצמיגים לקריטית. יתרון המהירות של פיז'ו נמוג כלא היה – שוררת תמימות דעים כי ה-908 קשה מאד לנהיגה על מסלול רטוב – והאודי מס' 2 נטלה את ההובלה בפעם האחרונה בהקפה ה-235, בשעות הבוקר המוקדמות. הסיכויים של פיז'ו חטפו מהלומה נוספת כאשר כל שלוש המכוניות הוכנסו לטיפול מהיר בפיטס בשל התחממות-יתר: קרח יבש הועבר דרך מערכת הקירור לצינון מהיר של המנועים, והרידאטורים הסתומים – מקור הבעיה – נוקו. הטיפול בוצע בזמן-שיא אך היה זה עוד מסמר קטן בארון.
השעות האחרונות של המירוץ היו רוויות מתח, כאשר הגשם חזר והרטיב שוב את המסלול שהספיק להתייבש מאז הלילה. בסיום הפרידה פחות מהקפה בין האודי מס' 2 לפיז'ו מס' 7 – אבל אודי ניצחה, שוב, בפעם השמינית מאז 2000 ובפעם השלישית ברציפות עם ה-R10 דיזל. פיז'ו המאוכזבת נאלצה להסתפק בשני המקומות הפחות-חשובים על הפודיום. עבור קריסטנסן היה זה נצחון שמיני בלה-מאן, שיא יוצא דופן, אבל את תואר גיבור היום אפשר היה להעניק לסטפן סאראזן, אשר טיפס חזרה עם הפיז'ו מס' 8 כל הדרך למקום החמישי – אבל לא חסרו גיבורים ב-24 השעות של לה-מאן 2008, כמו למשל קבוצת פסקרולו שסיימה במקום השביעי, כמכונית הבנזין הראשונה והקבוצה הפרטית הראשונה אחרי ששת המכוניות-הרשמיות של אודי ופיז'ו; ומה דעתכם על הפורשה RS ספיידר הקטנה מס' 34 ההולנדית של קבוצת ואן-מרקשטיין, מנצחת קטגוריית LMP2 הקלה בפער ענק, שסיימה עשירית בדירוג הכללי הותירה מאחוריה קבוצות LMP1 רבות? צל"ש מגיע גם לקבוצת אסטון-מרטין הרשמית, כאשר מכונית מס' 009 הביאה לאסטון נצחון שני ברציפות בקטגוריית GT1 על חשבון הקורבט C6R המהירות (עוד קרב צמוד שהסתיים בפער של פחות מהקפה). ואילו בקטגוריית GT2, בתום קרב קלסי בין פרארי לפורשה, היתה ידם של האיטלקים על העליונה ללא עוררין כאשר ה-F430 תופסות את ארבעת המקומות הראשונים.