בחירת מכונית השנה באירופה היתה הפעם קשה מתמיד. 58 עיתונאים מ-22 מדינות (לא כולל ישראל, כרגיל...) נטלו חלק בבחירה: איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת היו השותפות הבכירות בחבר השופטים, עם 6 נציגים לכל אחת. להולנד ושבדיה היו 3 נציגים, ולכל היתר – 2 ומטה. השנה התמודדו על התואר שמונה מתמודדות סופיות במקום שבע כרגיל, מאחר ובשלב המוקדם זכו שתי מכוניות באותו מספר נקודות במקום השביעי. על פי שיטת ההצבעה, כל שופט מקבל 25 נקודות, אותן עליו לחלק בין לפחות חמש מכוניות. בין המועמדות הבולטות שלא הגיעו לגמר ניתן לציין את האלפא בררה/ספיידר, אודי TT, המיני החדשה, מספר דגמי מרצדס ומאזדה MX-5.מקום ראשון ל-S-מקס. שמחה וששון...ובכן מכונית השנה באירופה לשנת 2007 היא ה-S-מקס, המיניוואן הספורטיבי של פורד. זו זכייתה הראשונה של פורד בתואר מאז הפוקוס, מכונית השנה 1999, וזכייתה הרביעית בלבד מאז החלה בחירת מכונית השנה האירופית ב-1964. הקרב באמת היה צמוד: ה-S-מקס צבר 235 נקודות וזכה בפער זעיר של 2 נקודות בלבד לפני הקורסה החדשה של אופל. ה-C4 פיקאסו של סיטרואן נטלה את המקום השלישי עם 13 נקודות פחות מה-S-מקס. על ההצבעה הצמודה תעיד העובדה שרק 7 עיתונאים העניקו את המקום הראשון למכונית הזוכה – הרבה פחות מאשר ה-C4, שדורגה ראשונה על-ידי 17 שופטים, יותר מכל מכונית אחרת (כולל כל ששת הנציגים של צרפת, בהצבעה שב-ט-ו-ח לא היתה מושפעת משיקולים פטריוטיים, נכון?). הקורסה זכתה ל-14 מקומות ראשונים ואילו הסקודה רומסטר (מקום 4) והונדה סיוויק (מקום 5) זכו ל-6 מקומות ראשונים כל אחת.
פיאט התאכזבה, יש להניח, ממיקומה השמיני והאחרון של הגרנדה-פונטו: זו המכונית הקטנה המשמעותית הראשונה של פיאט שאינה זוכה בתואר מכונית השנה מזה עידנים. הפנדה עשתה זאת ב-2004 ולפניה הפונטו ב-1995, אונו ב-1984, וה-127 ב-1972. פיאט יכולה להתנחם בכך שהיא עדיין זכתה בתואר יותר פעמים מכל יצרן אחר, 8 פעמים בסך הכל. לרנו יש עד היום 6 זכיות, כמו לפיז'ו וסיטרואן יחד.

דירוג סופי – מכונית השנה 2007
1. פורד S-מקס
2. אופל קורסה
3. סיטרואן C4 פיקאסו
4. סקודה רומסטר
5. הונדה סיוויק
6. פיז'ו 207
7. וולוו C30
8. פיאט גרנדה פונטו