בתערוכת פריז הקרובה (אוקטובר) תחשוף סוזוקי את העירונית החדשה שבאמתחתה, אלטו. מדובר בדור חדש למכונית המיני של היצרנית שאף נמכרה במחוזותינו בעבר. אז הגיעה המכונית מיפן ונמכרה עם מנועים צנומי נפח, הפעם המכונית מתוכננת לרדת מפס היצור של סוזוקי בהודו (ולהימכר שם כמארוטי-סוזוקי) ולהציע יותר בכל התחומים. נקדים ונאמר כי אלטו החדשה מתוכננת להימכר בעיקר בשווקים מתפתחים אך גם שווקי המערב קורצים ליצרנית. האם זה אומר כי המכונית תגיע גם אלינו כפי שהיה בעבר? לא בטוח. משיחה שערכנו בעבר עם 'מכשירי תנועה' , יבואנית סוזוקי, נמסר כי טרם נתקבלה החלטה בעניין.היות ובסוזוקי מבקשים להשאיר משהו לבאי התערוכה, הם אינם חושפים את המפרט טכני של המכונית, אבל אנחנו נוכל להרחיב בעניין. ראשית ממדים; אלטו החדשה צפויה להיות המכונית הקטנה ביותר בהיצע סוזוקי באירופה ולהתברג בהיצע היצרנית מתחת ל'ספלאש'. זו האחרונה המתבססת על מכלוליה של הסוויפט, מוגדרת כמיקרווואן החליפה את סוזוקי וואגן R ומיוצרת במשתף עם האגילה של אופל.
לעת עתה תוצע האלטו עם יחידת כוח אחת (המוכרת לנו מהספלאש): בנזין בנפח 1.0 ליטר המפיק 65 כ''ס ו-9.2 קג''מ 6,000 סל''ד.
בסוזוקי מספרים כי אלטו קלה מספלאש ב-100 ק''ג ועל כן מציעה צריכת דלק טובה יותר ופליטת מזהמים נמוכה יותר. כמה? מה דעתכם על 22 ק''מ לליטר ו-109 גרם CO2 לק''מ (לעומת 20 ק''מ לליטר ו-120 גרם לק''מ בספלאש). לשם השוואה, טויוטה פריוס מציגה צריכת דלק של 23 ק''מ לליטר ופליטת מזהמים של 104 גרם CO2 לק''מ.

על עיצוב האלטו אין מה להרחיב, התמונות הבודדות שפורסמו עושות זאת טוב יותר. רק נזכיר שאת ההשראה לאלטו החדשה כבר ראינו בסוף שנה שעברה את הציגה היצרנית בתערוכת ניו-דלהי את 'A-סטאר קונספט'. שיווקה של המכונית צפוי להתחיל לקראת סוף שנה זו כאשר ללקוחות אירופה היא תוצע בשלוש רמות אבזור. המחיר, החל מ-8,000 אירו.