נצטרך לחכות עד אוקטובר כדי להיווכח במציאות, אולם נראה שמבחינה עיצובית המכונית העירונית החדשה של פורד מעוררת תיאבון, גם אם איבדה מעט מהחדות של הקא המקורית.פורד קא החדשה תוכננה בשיתוף עם הפיאט 500 הסופר מצליחה (מכונית השנה 2008 באירופה) ותיוצר
במקביל לה על פס הייצור במפעל טישי (Tychy) בפולין. למעט דמיון קל בפקדי ההפעלה של המזגן, לא ניכר כל דמיון שהוא בין האחיות.
למרות שלא פרסמו נתונים טכניים רשמיים, בשל הקרבה ל-500 אנו יכולים לשער כי תהיה בחירה בין שתי גרסאות בנזין 1.2 ליטרים ו-1.4 ליטרים, עם 69 ו-100 כוח-סוס בהתאמה. לראשונה בקא, תוצע גם גרסת דיזל 1.3 ליטרים מולטי-גט' עם 75 כוח-סוס. ברוח התקופה האבזור יהיה פחות דל מאשר בדור הראשון ואף נראה גרסאות עם חיבור ל-iPod ול-MP3 וקישוריות בלו-טות'.
אנו משערים שגרסת ST חזקה יותר תוצע בהמשך, ואולי תיקרא RS, בדומה לפיאט 500 אבארת'.
כאנקדוטה נציין שהפורד קא המקורית הוצגה לפני 12 שנה, גם היא בתערוכת פריז, והתבססה רבות על מכלולי הפיאסטה הגדולה ממנה. מהדור הראשון, והיחיד עד כה, נמכרו 1.2 מיליון מכוניות, לא בישראל. שיווקה נשקל מספר פעמים אך אשרת עלייה לא ניתנה. נקווה שהדגם החדש האופנתי יותר והצפייה להשקת ה-500 יטו את דעת היבואן – והכדאיות הכלכלית, כמובן – בעד היבוא.