רמת קושי: בינונית – קשה. סינגלים מסולעים ותלולים, מורדות מהירים מאוד ומעברי מים, סבך וקטעי הליכה מסולעים.
מפות: מס'2 "הגליל העליון" של הוועדה לשבילי ישראל בערכית אורי דביר
ציוד נדרש: ערכת תיקון תקרים, מים ומזון אפשר גם מדריך צמחים, קרם "ריאליטי בלוקר"
ציוד ניווט: GPS מגלאן אקספלוריסט 210.
רכב סיוע: סקודה רומסטר
אופניים: טרק 920 קלאסיות
אורך ואופי: כ–30 ק"מ הררי, מסלול לא מעגלי
מקומות למנוחה: איפה שמתחשק
מזון: צומת מירון, מסעדות בגוש חלב, יסוד המעלה
המסלול שלנו משלב הפעם קטעי רכיבה טכניים מאוד, שבילים פתוחים ומהירים ואפילו קטעי הליכה מאתגרים. לנקודת ההתחלה נגיע על הכביש אשר מוביל לפסגת הר מירון - אותו כולם מכירים. בחניון נפרוק את האופניים ונשלח את הנהג המקפיץ להמתין בסיום שביסוד המעלה - דרך נוחה ויפה של כעשרים דקות נהיגה. מהחניון נתחיל לרכב לעבר המוצא המערבי של שביל הפסגה (עם כיוון השעון) אפשר להאריך ולהתחיל עם רכיבה של השביל כולו שמתחיל בעברו הדרום מזרחי של ההר לתוספת של כ–2 ק"מ למסלול.
0.5 - שביל הפסגה. סימון שבילים אדום.
נ.צ. 1188826/266807. נ"ג 1136 מ'
איפוס
0.5 - חיבור לסימון שחור ושביל ישראל לעבר הר נריה. סינגל תלול ומהנה בטירוף בחלקו בלתי רכיב.
3.4 - הגענו לכביש. מולנו מימין לחורבה ברז מים שימושי. עולים בזהירות על הכביש ופונים ימינה.
3.7 - ממש מול הכניסה לבית ספר שדה הר מירון חוצים ימינה למעבר בגדר ולהמשך שביל ישראל.
4.0 - מפגש עם כביש פנימי. פונים ימינה ומיד שמאלה עם השביל.
5.8 - מפגש עם כביש 89.
נ"צ 188624/269770 פונים שמאלה ומיד ימינה לערוץ נחל צבעון.
9.1 - סוף הערוץ הצר אשר נפתח לדאבל מהיר לקראת המפגש עם נחל גוש חלב.
11.4 - עברנו רצף מעיינות וזולות מדהימות ועולים לפניה ימנית ולגיחת כביש מהירה. אלו שרוצים להמשיך לדווש בשטח יכולים להמשיך לעקוב אחרי סימון שביל ישראל מעברו הצפוני של הכביש.
14.7 - הגענו לכניסה לערוץ נחל דישון.
נ"צ 194225/274080. אין כאן יותר מדי ברברת – רק דיווש חזק במורד ערוץ הנחל היפה.
21 - זהירות כביש! חוצים בזהירות רבה את כביש 886 וממשיכים ישר (מזרחה) עם ערוץ הנחל. בהמשך תגיעו לנקודה שבה שביל ישראל נפרד מסימון השבילים האדום ומטפס לעבר קרן נפתלי. אנו ממשיכים בנחל.
26.2 - מפגש עם הכביש הפנימי שמוביל לחוות הסוסים. ממשיכים עם הסימון האדום מזרחה.
נ"צ 201600/271594.
28.6 - כביש ראשי פונים ימינה ומיידה שמאלה לקריית שמונה (ויסוד המעלה) או לתל–אביב.
נקודת סיום 203770/270634. נ"ג 157 מטרים מעל לפני הים.